اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان-11:

آیت‌الله لاریجانی: ایران مشکلات را پشت سر می‌گذارد / در مسیر تعالی توقف نخواهیم کرد

خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضائیه گفت: ایران مشکلات موجود را پشت سر خواهد گذاشت و در مسیر تعالی توقف نخواهد کرد.

آیت‌الله لاریجانی: ایران مشکلات را پشت سر می‌گذارد / در مسیر تعالی توقف نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی دقایقی پیش در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در گرگان اظهار داشت: همه قوا برای حل مشکلات موجود در جامعه تلاش می‌کنند و مسائل و مشکلات در کشور با نظارت مقام معظم رهبری حل‌شدنی است.

وی با بیان اینکه استقلال مسئله مهمی در کشور تلقی می‌شود افزود: اگر ایران سرسپردگی به آمریکا داشت آن‌ها نان و آب کشورمان را فراهم می‌کردند اما چون سرسپردگی به استکبار نداریم این مشکلات در کشور وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه اساس حرکت شهدا را بر مبنای توجه به ارزش‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: اتکال به حق تعالی، توجه به حضرت بقیة‌الله‌العظم (عج) و معنویت مؤمنان از ثروت‌های این کشور محسوب می‌شوند و این معنویت‌ها همواره کارساز است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ثروت کشور به داشتن نفت و علم نیست متذکر شد: برخورداری از معنویت پشتوانه کشور ایران است و جوانان ما با داشتن این پشتوانه ثابت‌قدم در مسیر علم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه که انسان برای بقا خلق شده است یادآور شد: حقیقت آدمی فناشونده نیست و حیاتی که قرآن نسبت به شهدا یاد کرده همان حیات طیبه است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شهدا به مثابه چراغی، وضعیت جامعه را روشن می‌کنند ابراز داشت: اگر معنویت شهدا و جانبازان نبود وضعیت کشور یقیناً به آن استقلال لازم نمی‌رسید و امیدواریم همه مسئولان و مردم قدرشناس این نعمت الهی و خانواده‌های معظم شهدا باشند.

وی با بیان اینکه در موضوع شهید و شهادت گاهی غفلت صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: ما نباید فقط به ترسیم شهادت اکتفا کنیم بلکه باید در ترویج فرهنگ شهادت تلاش کرده و این مهم را ارج نهیم.

لاریجانی بیان داشت: شهیدان به خاطر ارزش‌های الهی در مسیر حق گام برداشتند که این ارزش‌ها باید در جامعه تقویت شود.

وی متذکر شد: هر کس به رضایت خدا عمل کند سه ویژگی به آن‌ها داده می‌شود که نخستین آن این است که خداوند شکری نصیبش می‌کند که جهلی در آن نیست و دوم اینکه ذکر به آن‌ها داده می‌شود که نسیانی در آن نبوده و در نهایت محبتی از سوی خداوند به وی عطا می‌شود که انسان این محبت را به محبت هیچ مخلوق دیگری ترجیح نخواهد داد.

وی افزود: ملت سربلند ایران در طول سی سال انقلاب اسلامی موانع بسیاری را پشت سر گذاشته و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگری در عرصه بین‌المللی می‌درخشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ایران از نظر توان علمی و نظامی کشوری مطرح شناخته می‌‌شود متذکر شد: تمام قدرت‌ها، امکانات و استعدادهایی که در کشور وجود دارد همگی مدیون مجاهدت‌های ایران انقلاب اسلامی است و اگر این مجاهدت‌ها و جانفشانی‌ها در مسیر حق تعالی نبود هیچ‌گاه کشور به این مرحله نمی‌رسید.

لاریجانی با تأکید بر اینکه فهم شهادت خصوصاً برای آن‌هایی که در فرهنگ دیگری زندگی می‌کنند آسان نیست اظهار داشت: غرب نمی‌تواند معنای شهادت را بفهمد، در دنیا انسان‌های زیادی کشته می‌شوند که اهداف آن‌ها مردمی بوده و از جنس شهادت نیست لذا شهادت معنای بسیار عمیق معنوی است که در بستر حضور در محضر حق تعالی معنا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/2307/و40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول