اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد

حوادث رانندگی عامل مرگ مفیدترین افراد از نظر سنی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حوادث رانندگی در سنین بین 20 تا 40 سال که سنین بالاترین میزان بهره‌وری افراد است باعث مرگ آنان و آسیب به اجتماع می‌شود.

حوادث رانندگی عامل مرگ مفیدترین افراد از نظر سنی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه عصر امروز در سومین همایش سوانح ترافیکی اظهار داشت: اگر چه آمار تصادفات نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است اما همچنان باید به این روند کاهشی ادامه دهیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی افزود: با همکاری آموزش و پرورش می‌توان در راستای فرهنگ‌سازی ترافیکی از سنین پایین اقدام کرد و به حداقل مرگ و میر در اثر حوادث رانندگی دست یافت.

تاکید بر آموزش آبشاری کارمندان و انتقال مفاهیم ترافیکی از طریق آنان به خانواده‌ها مورد دیگری بود که ایمانیه در سخنان خود به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به سهم بالای کشته‌شدگان موتورسیکلت در آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی در کشور، امسال با همکاری نیروی انتظامی و اداره کل راه و شهرسازی باید بر کاهش تلفات موتورسیکلت‌سواران تمرکز کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش گفت: درصد به نسبت بالای کشته‌شدگان خانم در حوادث رانندگی جای تحقیق و بررسی دارد.

کامران باقری لنکرانی افزود: تصادفات از عوامل بزرگ مرگ و میر در کشور است که در این راستا سالانه 75 درصد از مردم به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: در کل سالانه 1.5 میلیون نفر در دنیا جان خود را به دلیل حوادث ترافیکی از دست می‌دهند.

لنکرانی تصریح کرد: در این میان 250 هزار نفر از کودکان و دانش‌آموزان دوره دبستان سالانه به دلیل بروز سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش فارس، فردا و در ادامه این همایش کارگاه بازآموزی مراقبت‌های طبی از حوادث‌دیدگان ترافیکی و فرهنگ‌سازی و بسیج تبلیغاتی با حضور رانندگان بخش خصوصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول