اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز هشدار داد

خطر متلاشی شدن خانواده‌ها

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: افزایش طلاق در جامعه نگران کننده شده و عمده آن به خاطر نبود آشنایی با سبک زندگی اسلامی است.

خطر متلاشی شدن خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله ایمانی در دیدار سرپرست کمیته امداد با وی اظهار داشت: ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد یا از سبک زندگی اسلامی بی‌خبرند و یا به بیراهه رفته‌اند و در مسیر غلط قرار گرفته‌اند.

وی افزود: جوانان ما یا بدون مطالعه، مشاوره و تحقیق سراغ ازدواج می‌روند یا اینکه در دام باندها و گروه‌های بی‌دین و انحرافی قرار می‌گیرند و از مسیر اصلی ازدواج منصرف می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس عمده این مشکلات را در مجامع علمی و تحصیل کرده‌های دانشگاهی دانست و گفت: آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه و تمام افراد جامعه باید برای حل این مشکلات تلاش کنند تا شاهد هرچه کمتر شدن این معضل در جامعه باشیم.

ایمانی به سبک زندگی اسلامی اشاره و تصریح کرد: در زمینه سبک زندگی کمبودهای فراوانی وجود دارد و حوزه آنچنان که باید کار سنگینی انجام نداده است و مراکز علمی نیز به خوبی این مسئله را آنالیز نکرده‌اند.

وی ادامه داد: جوانان به درستی متوجه معنا و مفهوم زندگی نشده‌اند چراکه مشکل را در زمان ازدواج و بعد از آن متوجه می‌شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس خاطرنشان کرد: همگی باید با اتحاد و همدلی کمک کنند تا مشکلات جامعه حل شده و زمینه آسایش مردم فراهم شود.

ایمانی اضافه کرد: در جامعه ما همایش بسیار برگزار می‌شود اما خروجی آن‌ها معلوم نیست و باید نتایج آن‌ها به صورت کاربردی و در متن زندگی مردم ملموس باشد.

وی همچنین ضمن توصیه به صاحبان تریبون، از علما، روحانیون، خطبا و صاحبان قلم خواست بیش از پیش به بیان راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اجتماعی بپردازند و بیان داشت: البته نخستین قدم در این راه شناسایی درد و مشکل است و بعد از آن باید سراغ درمان برویم.

در ابتدای این دیدار سرپرست کمیته امداد و نماینده رهبر معظم انقلاب در این کمیته، از فعالیت‌های دستگاه متبوع خود گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول