اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد

اجرای طرح‌های ‌بدیع و ابتکاری در بقاع متبرکه‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اجرای طرح‌های ‌بدیع و ابتکاری و‌ اقدامات منجر به رشد بیش از پیش بقاع متبرکه در دستور کار باشد.

اجرای طرح‌های ‌بدیع و ابتکاری در بقاع متبرکه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی محمدی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید اداره کل اوقاف استان کرمان اظهار داشت: اجرای طرح‌های نو، بدیع و ابتکاری و نیز اقداماتی که منجر به رشد بیش از پیش بقاع متبرکه، امامزادگان و موقوفات می‌شود باید مدنظر قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: قدم‌های بلندتر و جدی‌تری باید برای رشد امامزادگان و بقاع متبرکه برداشت، این اماکن، خانه فرزندان پیامبر و اهل ‌بیت (ع) است که باید بیش از گذشته به آنان رسیدگی شود تا آنگونه که شأن و منزلت ایشان است، کار شود.

محمدی با اشاره به آثار و برکات توجه به امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: از آنجا که یکی از نیات واقفان در سراسر کشور برای عزاداری امام حسین (ع) است، لذا هر قدمی که برداشته شود در این مسیر موجب رضایت حضرت است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: عواید سرمایه‌های حاصل از بقاع و موقوفات باید احصاء شود تا این سرمایه را به صورت اقتصادی و به روز فعال کنیم، اما امروز بخشی از وقف این "صدقه جاریه" به "صدقه جامده" و راکد تبدیل شده است.

وی ضرورت همت و تلاش و برنامه‌ریزی در این جهت و‌ به جریان انداختن و فعال کردن آن را خواستار شد و افزود: با این اقدام هم مردم از خدمات و برکات وقف استفاده می‌کنند و هم واقف بهره‌مند از ثواب آن می‌شود.

محمدی امامزادگان را از سرمایه‌های معنوی و بی‌بدیلی دانست و بیان داشت: امامزادگان یکی از عوامل آرامش و موفقیت انسان نیز به شمار می‌روند، زیرا انسان در گرفتاری‌ها و زمانی که از همه جا مأیوس می‌شود به ایشان پناه می‌برد و برای همین هم ملجأ و هم مایه آرامش هستند.

وی ‌آراستگی ظاهری و پاکیزگی بقاع متبرکه و امامزادگان، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و تبلیغی، هدایت و ارشاد جوانان و زائرانی که به این اماکن مقدس مشرف می‌شوند را خواستار شد.

محمدی خاطر نشان کرد: طرح آرامش بهاری ثابت کرد، چنان چه امامزادگان و بقاع متبرکه آباد شوند، مردم به زیارت آنان می‌شتابند.

وی با قدردانی‌ از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان برای تلاش‌های بی‌وقفه‌ در حوزه وقف و امامزادگان گفت: استان کرمان در این زمینه از رشد و اعتلای خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول