اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

سبک زندگی اسلامی مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: عمل نکردن به سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین آسیب جامعه دینی است.

سبک زندگی اسلامی مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در نشست فرهنگی و آموزشی دانشجویان و طلاب علوم دینی با محوریت سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: جهت اصلی انقلاب اسلامی به سمت مستضعفین و محرومان است.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد با حفظ شئون و کرامات انسانی مددجویان در راستای اهداف اصلی انقلاب است، افزود: اگر در راستای سبک زندگی اسلامی به صورت تئوری پرداخته شود، ولی به آن عمل نشود یکی از مهم‌ترین آسیب‌های جامعه اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: تمامی افراد جامعه اعم از اندیشمندان، صاحب نظران و دانشجویان باید توجه داشته باشند بیشتر از آنچه بیان می‌کنیم، باید عامل به مسائل باشیم تا نتیجه و بهره‌وری بهتری را به‌دنبال داشته باشد و این امر یک رمز موفقیت در تمامی مسائل است.

رشید از زندگی ائمه اطهار(ع) و معصومین به عنوان الگوهای جاودانه جامعه بشری یاد کرد و افزود: توجه به این امر موجب تحقق و نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه بشری می‌شود.

وی ادامه داد: در عصر معاصر نیز یکی از رموز و عوامل اصلی که امام راحل به عنوان یک الگوی اسلامی و ایرانی در کشور و منطقه مطرح شده و خواهد بود عامل بودن به تمام مسائلی که بیان کرده‌اند، است.

استاندار خراسان جنوبی وصیت نامه امام راحل را منشوری بی‌بدیل و کم‌بدیل برای سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: نسبت آیات اجتماعی قرآن به آیات عبادی 100 به یک است و این امر نشان‌دهنده اهتمام ویژه دین مبین اسلام به مسائل اجتماعی است.

رشید مهم‌ترین مزیت سبک زندگی اسلامی را عامل بودن به مسائل دانست و یادآور شد: امروز در جامعه اسلامی که الگو و اسوه است و در راستای دنیایی شدن ارزش‌های اسلامی در حرکت است، باید به این امر توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور اسلامی ایران پیشرفت‌های گسترده‌ای در تمامی عرصه‌ها به‌دست آورده است، اذعان کرد: این پیشرفت‌ها برای تمامی کشورهای منطقه و جهان ملموس بوده و برگرفته از احکام ناب اسلامی است.

انتهای پیام/69012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول