اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

بانک‌ها نمی‌خواهند تسهیلات پرداخت کنند / کار بانک‌ها مشتری‌پرانی شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: بانک‌ها نمی‌خواهند تسهیلات پرداخت کنند و از این رو بهانه‌تراشی می‌کنند تا مشتریان را از سر خود باز کنند.

بانک‌ها نمی‌خواهند تسهیلات پرداخت کنند / کار بانک‌ها مشتری‌پرانی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرماندار قروه ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها و روند کند واگذاری تسهیلات به متقاضیان، گفت: از مجموع 50 میلیارد ریال منابع کمیته امداد امام خمینی در زمینه  اشتغال، بانک‌های عامل تاکنون تنها 26 درصد آن را پرداخت کرده‌اند که اصلا مطلوب نیست.

به گزارش فارس؛ کوتاهی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی قروه موجب شد تا این نهاد از رتبه دوم اشتغالزایی در سال گذشته به رتبه نهم در سال جاری سقوط کند.

محمدرسول شیخی‌زاده با تأکید بر اینکه باید علت اصلی روند کند اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد مشخص شود که ضعف اداری یا بانکی بوده است تصریح کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سختگیری‌های بی‌مورد و فوق‌العاده سختی صورت می‌گیرد که این امر پذیرفتنی نیست.

به گفته وی، امسال 660 متقاضی از سوی کمیته امداد امام خمینی شهرستان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از این تعداد 260 نفر موفق به دریافت تسهیلات 190میلیارد ریالی شده‌اند که این میزان 26درصد اعتبارات اختصاصی این نهاد را شامل می‌شود.

وی با تذکر شدید به رؤسای بانک‌های عامل در سطح شهرستان گفت: بانک‌ها نمی‌خواهند تسهیلات پرداخت کنند و از این رو بهانه تراشی می‌کنند تا مشتریان را از سر خود باز کنند.

فرماندار قروه با تاکید بر اینکه تمامی بانک‌ها موظف هستند تا پایان سال پاسخگوی مشتریان خود باشند خاطرنشان کرد برخی بانک‌ها به متقاضیان گفته‌اند که نهایتا تا 15 اسفندماه پاسخگو خواهند بود که این امر هیچ توجیهی ندارد.

شیخی‌زاده در ادامه از کلاهبرداری بانکی در زمینه معرفی چند ضامن برای دریافت تسهیلات جزئی نیز انتقاد کرد و گفت: هر بانکی توان خدمت به مردم را ندارد صراحتا اعلام کند تا موضوع مورد پیگیریهای خاص قرار گیرد.

وی گریزی به مشکل خودپردازهای سطح شهر در شبانه روز گذشته هم زد و افزود: مردم در ایام پایانی سال نیاز مبرم به نقدینگی دارند که نبود وجه نقد در دستگاه‌های خودپرداز و دیگر مشکلات فنی، یک روز تمام موجب سرگردانی مردم شد.

فرماندار قروه در پایان آب پاکی را بر دست همه مدیران و مسئولان شهرستان ریخت و گفت:  عدم کم‌کاری تمامی مدیران و مسئولان بانک و دولتی در گزارشاتی به استاندار و مدیران شعب استان و در صورت لزوم به مدیران بانکی کشور ارائه خواهد شد.

در این نشست 50 نفر از روسای ادارات و بانک‌ها دعوت شده بودند که نزدیک به 30 نفر در آن حضور داشتند و تعبیر فرماندار از این بی‌توجهی نسبت به جلسه، نمایانگر کم‌کاری مدیران و مسئولان در محیط کار خودشان بود.

گفتنی است اعتبارات امسال شهرستان قروه در زمینه اشتغالزایی 80 میلیارد ریال بوده است که تا کنون 100 میلیارد ریال برای اجرای هزار و 527 طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت شده است که این میزان بیش از اعتبار اختصاصی شهرستان است.

تعهد اشتغال قروه هم در سال جاری ایجاد 5 هزار و 394 شغل بوده است که تا پایان مهرماه 6 هزار و 500 شغل وارد سامانه رصد شده است که این میزان 120درصد بیشتر از اشتغال تعهد شده شهرستان بوده است.

انتهای پیام/79009/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول