اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

شهرکرد میزبان هشتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هشتمین جشنواره شعر و ادبیات کودک و نوجوان رضوی در دهه کرامت سال آینده در شهرکرد برگزار می‎شود.

شهرکرد میزبان هشتمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی است

حسین گنجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره ‌کل در سال آینده است.

وی افزود: جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی در طول هفت دوره برگزاری با استقبال بی‌نظیری مواجه شده و از این طریق از جشنواره‌های مهم استان محسوب می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

گنجی با اشاره به گردهمایی دبیران جشنواره موضوعی امام رضا (ع)، تصریح کرد: شکل‌گیری یک فرایند جدید در برگزاری جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی از مهم‌ترین تصمیماتی است که در این گردهمایی به آن پرداخته شد.

دبیر جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی از برگزاری هشتمین دوره این جشنواره در دهه کرامت خبر داد و گفت: با مدنظر قرار دادن همه مردم به عنوان مخاطبین یک جشنواره موضوعی و تخصصی سعی می‌شود تا با برگزاری برنامه‌هایی در قالب هفته رضوی، دهه کرامت و بقاع متبرکه منسوب به امام رضا (ع) در سطح استان گرامی داشته شود.

گنجی شکل‌گیری یک جریان ادبی وی‍‍‍ژه در استان را از تاثیرات جشنواره رضوی برشمرد و افزود: یکی از مزیت‌های فرهنگی در حوزه ادبیات استان برپایی جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان است که سبب شده یک جریان ادبی در استان شکل بگیرد.

وی، ظهور و بروز استعدادهای علاقمندان به فرهنگ رضوی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و تصریح کرد: در همین راستا حمایت و تقویت جشنواره رضوی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی این اداره ‌کل در سال آینده است.

گنجی ادامه داد: این جشنواره سرمایه‌ای برای رسیدن به وضعیت مطلوب است و امید می‎رود با تغییراتی که در شکل برگزاری جشنواره خواهیم داشت آثار این جشنواره بیش از پیش بتواند به اهداف خود که توسعه و ترویج فرهنگ ولایی و رضوی است، نزدیک شود.

وی با بیان اینکه ترویج سیره اهل بیت (ع) سرلوحه برنامه‌های فرهنگی این اداره‌ کل است، خاطرنشان کرد: در تحکیم و ترویج ارزش‌های اسلامی، تلاش بر آن است تا ترویج سیره اهل بیت (ع) به ویژه سیره و روش امام رضا (ع) سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی و دینی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت آشنایی هر چه بیشتر جوانان با اندیشه‌ها و آموزه‌های رضوی تاکید کرد و گفت: در همین راستا بهره‌گیری از نورانیت وجود و ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی این امام همام و تسری آن صفات و روحیات به متن جامعه و اندیشه و عمل همگان باید به طور وی‍ژه مورد توجه قرار گیرد.

گنجی ادامه داد: پرداختن به جایگاه رفیع امام رضا (ع) در جامعه شیعی ایرانی در کنار طرح اندیشه و رهنمودهای این امام و نقش محوری ایشان در جامعه به وی‍ژه در زمانی که دشمنان اسلام و ائمه طاهرین (ع) تلاش خود را مصروف حرمت‌شکنی و تخریب مبانی اعتقادی دینی ما کرده‌اند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/68004/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول