اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌جاری

97 درصد تعهد اشتغال در همدان محقق شد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی فرماندار همدان گفت: در سال‌جاری بیش از 97 درصد از انتظارات اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان همدان محقق شده است.

97 درصد تعهد اشتغال در همدان محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با بیان این‌که سهمیه شهرستان در سال‌جاری برای ایجاد اشتغال، 18 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است، اظهار داشت: در سال‌جاری تاکنون 17 میلیارد و 570 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در ایجاد اشتغال شهرستان از تعداد 17 هزار و 517 فقره پرونده تعداد شش هزار و 831 پرونده در بخش مسکن و تعداد 10 هزار و 836 پرونده در بخش غیر مسکن به بانک‌ها معرفی شدند.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان در ادامه به مشاغل خانگی سهمیه سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: از 12 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اعلام شده به شهرستان با تعداد پنج هزار و 200 مجوز صادر شده، مبلغ 15 میلیارد و 600 میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی ادامه داد: تعداد دو هزار و 773 طرح با نه میلیارد و 700 میلیون تومان از بانک‌های عامل در حوزه مشاغل خانگی در شهرستان تسهیلات دریافت کردند.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در بخش مشاغل خانگی تاکنون 77 درصد اشتغالزایی محقق شده که تا سه ماه آینده بانک‌های عامل آماده پذیرش طرح‌های پیشنهادی برای پرداخت تسهیلات هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مشاغل خانگی شهرستان 17 میلیارد تومان به بانک‌ها داده شده و مبلغ هشت میلیارد و 900 میلیون تومان پذیرش شده و تاکنون مبلغ یک میلیارد و 180 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در سال‌جاری با گرانی در برخی بخش‌ها مواجه شدیم و باید بانک‌های عامل برای افزایش سقف تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کنند، اظهار داشت: دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران در معرفی طرح‌ها به بانک شفاف‌سازی کنند که فرد متقاضی توانایی تأمین تضمین را داشته باشد و تسهیلات را دریافت کند.

محمدی بیان کرد: پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال است که دستگاه‌ها به این موضوع دقت بیشتری کنند.

وی در ادامه به عدم وحدت رویه بین دبیرخانه با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: دبیرخانه برنامه‌ای را تعریف کند که متقاضی از مرحله تشکیل پرونده تا دریافت تسهیلات در قالب آن طرح حرکت کند و در پروسه اداری و بانکی ماه‌ها معطل نشوند.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان ادامه داد: برای پیشبرد برنامه‌ها و تسهیل در امور از کارمندانی که تجربه کافی را دارند و در پرداخت تسهیلات خساست به خرج نمی‌دهند و یا سنگ‌اندازی نمی‌کنند، استفاده شود.

وی عنوان کرد: برخی از شعبه‌های بانک‌ها مطلوب عمل نمی‌کنند و با عملکرد سلیقه‌ای برای ارباب رجوع مانع‌تراشی می‌کنند در صورتی که این موضوع زیبنده نظام اسلامی نیست.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول