اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته نیکوکاری صورت گرفت

اجرای طرح صله خواهرخواندگی و برادرخواندگی در مدارس قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: امسال به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری طرح صله خواهرخواندگی و برادرخواندگی در مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان قزوین اجرا می‌شود.

اجرای طرح صله خواهرخواندگی و برادرخواندگی در مدارس قزوین

هدایت‌الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در 16 اسفند ماه در مدارس استان قزوین برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این روز طرح صله خواهرخواندگی و برادرخواندگی در مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان قزوین اجرا می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: امسال اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با هدف چگونگی نحوه توزیع جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان در جشن عاطفه‌ها به دانش‌آموزان نیازمند با اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تفاهم‌نامه‌ای‌ منعقد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ابراز داشت: طبق این تفاهم‌نامه بین مدارس کم‌درآمد شهرستان قزوین با مدارسی که از وضع مالی خوبی برخوردارند صله خواهرخواندگی در مدارس دخترانه و برادرخواندگی در مدارس پسرانه خوانده می‌شود تا دانش‌آموزانی که از وضع مالی خوبی برخوردارند در جشن عاطفه‌ها برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری دانش‌آموزان نیازمند در شب عید به آن‌ها کمک کنند.

این مسئول متذکر شد: با اجرای طرح صله خواهرخواندگی و برادرخواندگی در مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان قزوین، مدارسی که در مناطق خوبی از جمله خیام زندگی می‌کنند با جمع‌آوری کمک‌های نقدی از دانش‌آموزان این مدارس در جشن عاطفه‌ها، این کمک‌ها به مدارسی که دانش‌آموزان نیازمند بیشتری دارند، توزیع می‌شود.

صفری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین امسال به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با شعار همت مردمی و سلامت توانمندی خانواده‌های نیازمند در روزهای 16، 17 و 18 اسفند ماه جشن عاطفه‌ها را برگزار می‌کند، متذکر شد: این جشن در روز 16 اسفند ماه در مدارس این استان برپا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به اینکه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در روز 16 اسفند ماه سال جاری از دانش‌آموزان مدارس این استان کمک‌های نقدی جمع‌آوری می‌شود،‌ عنوان کرد: این کمک‌ها بین دانش‌آموزان نیازمند با هدف تأمین کالاهای اساسی و ضروری‌ در شب عید به آنان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند، اظهار داشت: مسئولان مربوطه باید در مدارس آنان را با فرهنگ انفاق، دیگر دوستی، نیکوکاری و احسان آشنا کنند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

صفری آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ انفاق را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه عنوان کرد و گفت: معلمان می‌توانند با علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به نوشتن مقاله و انشا پیرامون احسان و همچنین مسئولان مربوطه با توضیح دادن اهمیت فرهنگ انفاق در مدارس این فرهنگ را راحت‌تر در جامعه نهادینه کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به اینکه مردم استان قزوین در جشن عاطفه‌ها بیشتر کمک‌های نقدی کنند، متذکر شد: از اهدای کالاهای دست دوم و کهنه به شدت خودداری کنند چرا‌که این کالاها در هنگام اهدا کردن به افراد نیازمند وجوه خوبی ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم نیکوکار قزوینی با هدف حس نوع دوستی و انفاق به محرومان و مستضعفان جامعه کمک می‌کنند، اظهار داشت: این کمک‌ها با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس برای تأمین کالاهای مورد نیاز در شب عید به آنان اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ابراز داشت: نیکوکاران و خیران قزوینی باید بهترین، زیباترین، دوست‌داشتنی و با ارزش‌ترین کالای خودشان را به نیازمندان جامعه انفاق ‌کنند تا در نزد خداوند متعال از اجر و پاداش عظیمی برخوردار شوند.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول