اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان:

هرمزگان با عطر شکوفه‌های درختان انبه به استقبال بهار می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان از گلدهی درختان انبه در شهرستان‌های میناب، رودان و بندرعباس خبر داد.

هرمزگان با عطر شکوفه‌های درختان انبه به استقبال بهار می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سید امیرحمزه بهاری سطح زیر کشت انبه را دو هزار و 800 هکتار و تولید سالیانه را بیش از 15 هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین سطح زیر کشت انبه در شهرستان میناب در سطح یک‌هزار و 653 هکتار است و پس از آن در شهرستان‌های رودان، بندرعباس و جاسک است.

وی افزود: شرایط اقلیمی استان هرمزگان در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس برای کشت و پرورش میوه‌های گرمسیری و انبه بسیار مناسب است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به پوشش بیمه محصولات کشاورزی درختان انبه تصریح کرد: به دلیل خسارت‌های زیاد در اثر طوفان و تگرگ در سال‌های گذشته و با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان دستورالعمل بیمه درختان انبه ابلاغ شده است و در این طرح درختان انبه بر اساس میزان تولید، سن و به‌صورت تک درختی بیمه می‌شوند.

وی با بیان این‌که این درختان در مقابل سرما، گرما و باد گرم، تگرگ، سیل و باران‌های سیل‌آسا، زلزله و طوفان و بارندگی در زمان تلقیح گل بیمه می‌شوند، خاطرنشان کرد: کشاورزان تا پایان اسفند مهلت دارند برای انعقاد قرارداد بیمه به کارگزاران بیمه‌گر شهرستان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/2310/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول