اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تشریح شد

آخرین وضعیت حوزه دریایی هرمزگان برای نوروز

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان آخرین وضعیت حوزه دریایی و زیرساخت‌های مسافرت‌های دریایی در این استان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت حوزه دریایی هرمزگان برای نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شناورهایی که از بنادر مسافری تردد نمی‌کند شناور استاندارد نیستند و هر گونه تردد مسافری خارج از محدوده بنادر مجاز مسافری غیر قانونی است که لازم است با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: همکاران این اداره کل با پیش بینی هواشناسی و تامین تجهیزات دریایی و بندری و اجرای طرح همیار ناجی تمام تلاش خود را در راستای پیشگیری از سانحه دریایی انجام می‌دهند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سفرهای دریایی استاندارد اظهار کرد: همه تلاش دولت ساماندهی تردد شناورهای مسافری است تا مسافرت‌های دریایی استاندارد انجام شود و در این راستا تمامی شناورهای غیر استاندارد از رده خارج  شده و شناورهای ایمن و استاندارد تردد می‌کنند.

این مسئول با اشاره به فعالیت قایق‌های تفریحی گفت: تمامی قایق‌های تفریحی تحت مالکیت میراث فرهنگی و شهرداری است که براساس قانون  و مجوزی که دارند حق فعالیت به فاصله یک مایلی از ساحل را دارند.

صفایی در ادامه گفت: طرح همیار ناجی با شماره گیری 1550 برای نخستین بار در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای پیشگیری از سانحه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر 79 فروند شناور با ظرفیت 14 هزار و 360 صندلی در یک مسیر در حال تردد هستند که این تعداد از صندلی اگر دو بار در روز تردد کنند، ظرفیت ما به دو برابر می‌رسد.

این مسئول همچنین در ادامه گفت: در ایام نوروز تمامی شناورها در صورت حضور مسافر در هر موقع از شبانه روز امکان تردد در هر مسیری را دارند.

صفایی با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده در ایام نوروز 92 گفت: برای ایام نوروز تمامی تمهیدات لازم برای ساماندهی سفرهای دریایی و شناورهای استاندارد صورت گرفته شده که در این راستا هر ساله در قالب ستاد نوروزی، کمیته حمل و نقل دریایی برگزار می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه گفت: اطلاع رسانی به مسافران از طریق بروشور و بنر تبلیغاتی و آموزش به خدمه شناورها از دیگر برنامه‌های صورت گرفته شده در کمیته حمل و نقل دریایی است.

صفایی اظهار کرد: در حال حاضر در بنادر هرمزگان برای ساماندهی سفرهای دریایی زیر ساخت‌ها مهیا شده و برای تسهیلات و امکانات رفاهی در کمیته حمل و نقل دریایی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به بندر هرمز گفت: با تاکید مسئولان، استاندار و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در یک مدت کوتاه بندر هرمز آماده و در 12 بهمن سال جاری به بهره‌برداری رسید، این بندر دسترسی آسان مردم هرمز را به این استان فراهم کرده است.

به گفته صفایی، محوطه‌سازی، لایروبی، سیستم‌های فعال اطلاع رسانی و استقرار مرجع حاکمیتی از جمله برنامه‌هایی است که به منظور ایمنی و استانداردسازی سفرهای دریایی در این بندر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا نخستین بندر نخلی کشور است اظهار داشت: ساخت بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا از اقدامات زیر بنایی بسیار ارزشمند در سال‌های اخیر برای شرایط دسترسی آسانتر مردم به جزیره هرمز در زمینه مباحث تفریحی و توریستی در قالب سفرهای دریایی بود که با اعتبارات سازمانی و نیز پشتیبانی استان با پیشرفت بسیار خوبی در حال ساخت است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه افزود: بندر مسافری شهید حقانی از دیگر پروژه‌های زیر بنایی سفرهای دریایی و یک پروژه دو ساله است که برای تردد مردم بخشی از ترمینال  آن در ایام نوروز راه اندازی شده و کل ترمینال مسافری در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

قائم مقام مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به آگاه سازی در بحث سفرهای دریایی گفت: آشنا کردن مردم و فرهنگ سازی برای تفریحات سالم دریایی همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه را می‌طلبد و برای این امر بروشورهای مختلف تهیه و توزیع شده و همچنین، کار گروه آموزشی دریایی در سطح استان تشکیل و تا این لحظه بیش از 12 دوره تخصصی برای خدمه شناورها و پرسنل اداره ظرف مدت کمتر از دو ماه برگزار شده است.

محمدعلی سعیدی‌پور اظهار داشت: برای آگاه سازی مردم در بحث سفرهای دریایی کمیته‌های حمل و نقل دریایی ایجاد شده که کمیته‌های فرعی نیز در دل این کمیته برنامه ریزی‌های لازم جهت آموزش‌های همگانی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تاکید همه دستگاه‌ها مبنی بر پیشگیری از سانحه‌های دریایی گفت: تمامی بنادر در زمان شرایط نامساعد جوی تعطیل و هیچ شناوری حق تردد در این زمان به دریا را ندارد و از تمامی مسافران تقاضا می‌شود در صورت شرایط بد جوی و تعطیل بودن بنادر مسافری هیچ گونه تردد از مکان‌های غیر استاندارد نکنند و با این اداره کل همکاری لازم برای سفرهای ایمن دریایی را در ایام نورز داشته باشند.

انتهای پیام/88007/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول