اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین کارگروه بانوان و خانواده کردستان مطرح شد

افزایش ضریب نفوذ خدمات و سرمایه‌گذاری در خانواده‌های آسیب‌پذیر

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان بر افزایش ضریب نفوذ خدمات و سرمایه‌گذاری در خانواده‌های آسیب‌پذیر و طلاق استان تاکید کرد.

افزایش ضریب نفوذ خدمات و سرمایه‌گذاری در خانواده‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن شجاعی در سومین کارگروه بانوان و خانواده استان که با موضوع بررسی اجرای طرح ملی مطلع مهر برگزار شد، با اشاره به اینکه الگوهای زندگی افراد متفاوت‌تر از گذشته است، اظهار کرد: باید با دید متفاوت و علمی و واقع گرایانه به مسایل طلاق نگاه کرد که این امر نیاز به کار کارشناسی، برنامه‌ریزی، دقت و هزینه خاصی دارد.

وی اجرای طرح ملی مطلع مهر را کار بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: اجرای این طرح به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد که امیدواریم با برنامه‌ریزی های اساسی و کارآمد و گذاشتن وقت و سرمایه‌گذاری بیشتر فضایی مطلوب در ارتباط با افراد خانواده ایجاد کنیم.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی کردستان بر به‌کارگیری افراد متخصص و مجرب در طول اجرای طرح مطلع مهر در استان در دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج، پیش از طلاق و بعد از طلاق تاکید کرد.

شجاعی با بیان اینکه آمار طلاق در جامعه روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: این معضل تنها مختص به استان کردستان نیست بلکه تمام جوامع با آن درگیر هستند و نیاز به زمان و سرمایه‌گذاری‌های کلان و طرح‌های بزرگ و اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید واقع‌گرایانه به مسایل جامعه نگاه کنیم، بیان کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی در نوع خود می‌تواند مثمرثمر باشد و نتیجه آن نیاز به زمان دارد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی کردستان متذکر شد: باید با افزایش ضریب نفوذ خدمات به اقشار آسیب پذیر جامعه، به محلات حاشیه شهرها برویم چرا که میزان طلاق در افراد بیسواد و کم‌سواد بسیار زیاد است.

شجاعی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که طلاق آخرین نسخه برای حل مشکلات یک خانواده نیست، چرا که بعد از طلاق مشکلات زیادی گریبانگیر خانواده‌ها می‌شود.

ارجاع روزانه 18 پرونده طلاق توافقی به دادگستری کردستان

نماینده امور بانوان دادگستری کردستان به پرونده‌های متقاضی طلاق در استان اشاره کرد و افزود: دفتر امور بانوان و حمایت از کودکان به مدت 6 سال در استان فعالیت دارد.

فاطمه محمدپور تعداد پرونده‌های متقاضی طلاق استان در بهمن ماه امسال نسبت به ماه‌های دیگر بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: روزانه 11 تا 18 پرونده طلاق توافقی به دادگستری ارجاع داده می‌شود که این رقم نشان دهنده این است که خانواده‌ها از همه‌چی گذشته‌اند و فقط به پدیده طلاق و جدایی فکر می‌کنند.

وی تصریح کرد: تمام افراد مراجعه کننده و متقاضی طلاق به دادگستری استان از نظر سواد در حد پایین هستند و از 18 مورد پرونده طلاق فقط 4 مورد آن دارای سواد کافی هستند.

نماینده امور بانوان دادگستری کردستان با اشاره به اینکه آستانه تحمل افراد و زوجین در زندگی مشترک پایین آمده است، خاطر نشان کرد: باید به افراد آسیب پذیر و زوجین در خانواده‌ها آموزش‌های مهارت‌های زندگی داده شود.

محمدپور به اجرای طرح صیانت از خانواده در دادگستری استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای کردن این طرح، کلینیک و مؤسسه‌ای با عنوان سلامت خانواده تأسیس شده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی طرح ملی مطلع مهر برای افراد متقاضی طلاق و مراجعه کننده به دادگستری استان موثر دانست و بیان کرد: در دو هفته گذشته یک کار ابتکاری با همکاری سازمان بهزیستی استان برای راکد کردن پرونده‌های طلاق انجام شده است.

فراغت فکری راهکار مناسب برای پیشگیری از طلاق

نماینده اداره‌کل امور ورزش و جوانان کردستان به بحث فراگیر و جهانی بودن مسئله اعتیاد و طلاق اشاره کرد و گفت: افزایش آمارهای طلاق و روند رو به شتاب آن نشاندهنده این است که نتوانستیم روی این مسئله به طور صحیح برنامه‌ریزی کنیم.

محمد باستانی خواستار حضور اکیپی از کارشناسان و مدرسین طرح ملی مطلع مهر در درون خانواده‌های آسیب پذیر و طلاق استان به منظور بررسی مسایل و مشکلات آنان از نزدیک شد.

وی در پایان فراغت فکری و ورزش کردن را از راهکارهای موثر برای کاهش میزان طلاق و پیشگیری این واقعه تلخ شد.

انتهای پیام/79005/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول