اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

دادسرای انتظامی تعدیل‌کننده رفتارهای صنفی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دادسرای انتظامی در هر مجموعه‌ای از جمله قضایی، کارشناسان و یا وکلا تعدیل‌کننده رفتارهای صنفی آن مجموعه است و باید به دور از هرگونه حب و بغض تصمیم‌گیری کند.

دادسرای انتظامی تعدیل‌کننده رفتارهای صنفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای استان کرمان اظهار داشت: هر موفقیت در جامعه مرهون عبرت گرفتن از تجربیات گذشته و ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است که این امر باید مدنظر هیئت مدیره جدید کانون وکلا قرار گیرد.

وی افزود: در دوره‌های قبلی کانون وکلا خلأهایی وجود داشت که انتظار می‌رود در دوره جدید رفع و فعالیت‌ها به دور از هرگونه حاشیه‌ای انجام شود.

توکلی با اشاره به نقش دادسرای انتظامی کانون وکلا ابراز داشت: دادسرای انتظامی در هر مجموعه‌ای اعم از مجموعه قضایی، کارشناسان و یا وکلا تعدیل‌کننده رفتارهای صنفی آن مجموعه است و باید به دور از هرگونه حب و بغض تصمیم‌گیری کند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: دادسرای انتظامی کانون وکلا نیز می‌تواند اعتبار کانون را حفظ کرده و برای ارتقاء این اعتبار گام بردارد.

توکلی تذکر را پیش شرط اصلاح افراد دانست و بیان داشت: تذکر به افراد در مظان اتهام یا در آستانه لغزش می‌تواند آنها را از سقوط نجات داده و راه مستقیم بازگرداند.

وی افزود: باید از لغزش و خطای افراد در ابتدای امر با یک تذکر جلوگیری کرد، اینکه اجازه دهیم افراد در نهایت تباهی فرو رفته و سپس از آنها مچ‌گیری کنیم از نظر شرع، عرف و اخلاق صحیح نیست.

توکلی ارتباط کانون وکلا و مجموعه قضایی را ارتباطی دو سویه و مؤثر ذکر کرد و گفت: در سایه یک ارتباط خوب، سازنده و مفید مسائل بهتر و با سرعت بیشتری حل و فصل می‌شود.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول