اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت آموزش و پرورش:

ایمن سازی دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پر خطر افزایش یابد

خبرگزاری فارس: معاون دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید ایمن سازی دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر افزایش یابد.

ایمن سازی دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پر خطر افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،نادر منصور کیایی ظهر امروز در جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم در خراسان شمالی با مثبت خواندن برگزاری این جشنواره اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته جشنواره نوجوان سالم با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تا پایان اسفند ماه در سطح تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح‌های آموزشی ویژه دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان و معلمان در سراسر کشور یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش و دفتر مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی ترویج زندگی سالم، افزایش ایمنی دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره‌ها در استان‌ها اعلام کرد.

وی برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، تولید محصولات فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی  هم در این جشنواره گفت:برگزاری این قبیل جشنواره‌ها برای کاهش آسیب‌ها در حوزه دانش آموزی ضرورت دارد.

محمد وحیدی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش مقاله نویسی، فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود تصریح کرد: پس از فراخوان جشنواره بیش از 230 اثر از دانش آموزان مقطع متوسطه با موضوعات اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به دبیر خانه جشنواره ارسال شد.

وی گفت: از میان آثار رسیده در نهایت 9 اثر از 25 دانش آموز به عنوان آثار منتخب برگزیده شده‌اند که آثار این دانش‌آموزان به مرحله کشوری نیز ارسال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف و رویکردهای جدید آموزش و پرورش در حوزه اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارائه الگوهای تربیتی و اخلاقی در مدارس اشاره کرد.

وحیدی ادامه داد: جامعه همانند بدن یک انسان است و آسیب‌های اجتماعی همچون یک بیماری می‌تواند قسمتی از بدن  را دچار مشکل کند و در جامعه بیمار نیز دیگر نمی‌توان به دنبال توسعه، رشد ، پیشرفت در عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و .... بود از این رو باید در این حوزه بیشتر سرمایه‌گذاری کرد.

وی واکسینه شدن دانش‌آموزان در مقابل مسائل اجتماعی، شناسایی کشف و شکوفایی استعدادهای هنری و افزایش مهارت دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره خواند.

انتهای پیام/63002/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول