اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خواستار شد

جامعیت‌بخشی به برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی موثر در حوزه ترافیک

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی خواستار جامعیت‌بخشی به برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی این استان در حوزه ترافیک شد.

جامعیت‌بخشی به برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی موثر در حوزه ترافیک

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین فروزان‌مهر عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی با تاکید بر هماهنگی و انسجام‌بخشی جهت ساماندهی هر چه بهتر ترافیک شهری به ویژه در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به حضور همزمان انبوه زائران در مشهد مقدس، ترافیک این شهر با هیچ کجای کشور قابل مقایسه نیست و برنامه‌ریزی برای مدیریت آن، همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های مرتبط در این حوزه را طلب می‌کند.

وی افزود: به منظور ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مردم در حوزه حمل و نقل و مدیریت ترافیک، طرح مدیریت یکپارچه شهری که براساس آن تقسیم کار بین دستگاه‌های متولی این حوزه صورت می‌گیرد از جمله اقداماتی است که باید براساس یک کار کارشناسانه، جامع و دقیق به مرحله اجرا در آید.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم انجام مطالعات ترافیکی و برنامه‌ریزی متناسب با خروجی و نتایج آن گفت: به منظور تسهیل تردد زائران و مجاوران در هسته مرکزی شهر و حریم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) طرح تردد زوج و فرد خودرو از 26 اسفندماه تا 12 فروردین 92 از ساعت 7 صبح تا 21 شب به اجرا در خواهد آمد.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همزمان با اجرای این طرح، تردد تعداد قابل توجهی از خودروها در هسته مرکزی ممنوع خواهد شد، باید توزیع ناوگان حمل و نقل درون شهری بر اساس کار کارشناسی شده و متناسب با تراکم مسافر در لکه‌های شهری صورت پذیرد.

وی با اشاره به محدویت پارکینگ در محدوده اجرای طرح تصریح کرد: استفاده از فضاهای موجود با کاربری‌های گوناگون برای پارک وسایل نقلیه از جمله مواردی است که باید از طریق دبیرخانه شورای همتا پیگیری شود.

استاندار خراسان‌رضوی از پلیس راهور خواست تا با اتخاذ تدابیر نظارتی و ایجاد ساز و کارهای لازم در جهت ساماندهی و کنترل هر چه بهتر ترافیک در هسته مرکزی و معابر منتهی به حرم مطهر اقدام کند.

رییس شورای هماهنگی ترافیک خراسان‌رضوی خواستار رصد مستمر و دقیق وضعیت ترافیکی شهر مشهد با استفاده از نقشه آنلاین و اعمال به لحظه تدابیر مناسب جهت هدایت بهینه جریان تردد در سطح شهر شد.

فروزان‌مهر با اشاره به نقش موثر رسانه در فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی تدابیر و اقدامات انجام شده درباره اجرای طرح محدودیت ترافیک، از همراهی اصحاب رسانه در این زمینه تقدیر کرد و خواستار اطلاع‌رسانی از اجرای طرح زوج و فرد از طریق رسانه ملی و استانی و توزیع بروشورهای راهنما از مبادی ورودی استان به منظور کاهش ترافیک و همچنین آلاینده‌های جوی در سطح شهر مشهد شد.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک خراسان‌رضوی همچنین خواستار نصب علائم و تابلوهای راهنما در سطح شهر به منظور هدایت بهتر زائران و مسافران و همچنین جلوگیری از سردرگمی و بلاتکلیفی آنان شد.

فروزان‌مهر در پایان گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها و در تلاش‌ها باید به گونه‌ای باشد که زائران در سفر به خراسان‌رضوی و مشهد مقدس از حداکثر بهره معنوی برخوردار بوده و با کمترین چالشی از این فرصت حضور استفاده لازم را ببرند.

در این جلسه نیز محمدحسن واحدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی از تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه اجرای مدیریت یکپارچه شهری بین استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری و راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای رفع مشکل ترافیک کلان‌شهر مشهد همواره یکی از دغدغه‌های مدیریت استان است.

انتهای پیام/70009/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول