اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

رزمنده ولایت بودن افتخار است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: در بین بچه‌های رزمند دوران دفاع مقدس اخلاص وجود داشت و امروز رزمنده ولایت بودن افتخار است.

رزمنده ولایت بودن افتخار است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت الاسلام محمد مهدی دیانی ظهر امروز در مراسم چهارمین یادواره پنج شهید پایگاه مقاومت امام موسی کاظم(ع) لنگک و خمینی آباد حوزه الغدیرشهرخورموج اظهار داشت: ما در طول تاریخ شخصیت‌های بزرگی داشتیم که الگوی شهدای ما بودند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروزاز شهدا به عنوان الگوهای راستین بشری یاد می‌کنیم و باید همچون شهدا رزمندگان ولایت باشیم.

وی ادامه داد: درتاریخ الگوهایی داشتیم که مدافع ولایت بودند همچون حضرت فاطمه زهرا(س) زیرا در یک مقطع از تاریخ از ولایت دفاع کرد و دفاع از ولایت گاهی مستلزم فدا کردن جان، اموال، زندگی و فرزند است.

روایت‌گر سیره شهدا اعزامی از قم خاطرنشان کرد: اساس دین ولایت است و اگر ولایت نباشد توحید به حقیقت خودش نمی‌رسد.

دیانی یادآورشد:  فاطمه زهرا(س) جان خویش را فدا کرد برای اینکه ولایت باقی بماند و شهدای عزیز ما دفاع از ولایت را از فاطمه زهرا(س) یاد گرفتند.

وی ادامه داد: سعید بن عبدالله دو متر جلوی امام حسین (ع) ایستاد تا به ولی خدا تیر اصابت نکند بچه‌های شما خانواده‌های معظم شهدا هزار کیلومتر جلوتر از نایب ولی خدا ایستادند تا تیری به سوی جماران نیاید.

دیانی افزود: شهید حمید باکری وقتی رزمندگان در فشار بودند گفت بچه‌ها امروز اینجا کربلاست و صحنه، صحنه عاشوراست هر کس نمی‌تواند ایستادگی کند برگردد خیلی‌ها اشک ریختند و گفتند مگر قاسم بن الحسن در کربلا برای شهادت گریه نکرد چرا ما را عقب می‌رانی و اینها ایستادند و همراه حمید باکری شهید شدند.

وی ادامه داد: وقتی حمید باکری به شهادت رسید به مهدی باکری گفتند پیکر برادرت را برگردان گفت همه این‌ها برادران من هستند کدام یک از این‌ها را برگردانم.

دیانی خاطرنشان کرد: خواهر شهید باکری می‌گوید خدا با ما چه معامله‌ای کرده که سه برادر داشتیم هرسه شهید شدند و هیچ کدام از پیکر این‌ها به ما برنگشت.

وی تصریح کرد: در بین بچه‌های رزمنده دوران دفاع مقدس اخلاص وجود داشت و امروز رزمنده ولایت بودن افتخار است.

فرمانده سپاه دشتی نیز گفت: ترویج فرهنگ شهید و شهادت، تبیین مجاهدت‌های شهدا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره‌ها است.

مراد کاظمی افزود: شهدا در راه ولایت ایستادند و در راه ولایت  به شهادت رسیدند و امروز وظیفه ما ایستادگی در راه ولایت است و این از وصایای شهداست.

درپایان این مراسم نیز از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/66001/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول