اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان:

ورزش‌ باید پیوست فرهنگی داشته باشد

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش‌ باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

ورزش‌ باید پیوست فرهنگی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد‌باقر پیشنمازی بعد از ظهر امروز در همایش «نقش مربیان در توسعه فرهنگی‌، تربیتی ورزش» که در سالن همایش مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد، با بیان اینکه در مسئله فرهنگ و کار فرهنگی تعاریف متنوعی وجود دارد، اظهار داشت: معتقدیم که کار فرهنگی معنی حرکت از واقعیت به سمت حقیقت را دارد.

وی افزود: عبور از واقعیت به حقیقت سخت و پرهزینه است و گاهی باید برای رسیدن به حقیقت، ماجرایی مانند عاشورا اتفاق بیفتد.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه منظور از کار تربیتی تربیت انسان لایق و رشد یافته است، تصریح کرد: مهم‌ترین وجه اقتدار نظام ما تربیت انسان است.

 پیشنمازی با اشاره به تفاوت انسان ورزیده با انسان متوقف شده و بدون رشد، خاطرنشان کرد: ورزش باید ورزیدگی انسان را در تمام ابعاد وجودی‌اش فراهم آورد.

وی طرح مربی‌محوری را مهم‌ترین طرح معاونت امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: اگر قهرمانی اعتلا پیدا می‌کند، بدون شک به همت مربی شایسته و موفق بوده است.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: کارکرد و محصول کار مربیان به شایستگی‌های آنان بستگی دارد و این شایستگی تنها در نگرش مربی ایجاد می‌شود.

پیشنمازی در طرح این سئوال که بدون انسان‌شناسی چگونه می‌توان برای رشد انسان زمینه‌سازی کرد، گفت: رشد، تربیت متعادل و همه‌جانبه ظرفیت وجودی انسان است.

وی در پایان سخنان خود با بیان شیوه کار یک مربی موفق در پرورش ابعاد وجودی انسان ورزشکار، گفت: گاهی در امور تربیتی و فرهنگی مسائلی رخ می‌دهد که گمان می‌بریم تنها باید آن را برویانیم، در حالی که باید زمینه رویش وجود داشته باشد.

در ادامه این همایش مدیرکل ورزش و امور جوانان فارس اظهار داشت: فرهنگ در ورزش امری ضروری و مهم است و در صورت عبور از این مهم به سمت استفاده از آن در پدیده‌های ورزشی حرکت می‌کنیم.

غلامرضا کمانه با اشاره به اینکه رشد در فرهنگ، تعالی محسوب می‌شود، افزود: در راستای برنامه‌های مدیریتی در ورزش باید الزاماتی به وجود آید که رهبر معظم انقلاب به آن پیوست فرهنگی می‌گویند.

وی در ادامه سخنان خود به مورد توجه قرار گرفتن مسائل فرهنگی در قراردادهای ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: نقش مربیان در قراردادهای ورزشی باید به طور کامل شفاف باشد.

مدیرکل ورزش و امور جوانان فارس تصریح کرد: باید قوانین فرهنگی در امور ورزشی به وجود آید و به صورت گفتمان در آنها نهادینه شود.

کمانه در پایان ابراز امیدواری کرد که در پایان این همایش نیم‌روزه کارگاه‌های آموزشی ورزشی ایجاد و در آن مسائل فرهنگی نیز تدوین شود.

انتهای پیام/ 2448/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول