اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

راه‌اندازی دانشکده داروسازی زمینه‌ساز احداث کارخانه داروسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: راه‌اندازی دانشکده داروسازی در اردبیل زمینه راه‌اندازی کارخانه مرتبط با این رشته را فراهم خواهد کرد.

راه‌اندازی دانشکده داروسازی زمینه‌ساز احداث کارخانه داروسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل فرهاد پورفرضی در نشست مشورتی برای توسعه واحدهای دانشگاهی زیر مجموعه علوم پزشکی در اردبیل اظهار داشت: ما پذیرش دانشجو را در دانشکده داروسازی با ظرفیت ارائه شده شاهد خواهیم بود به طوری که به نظر می‌رسد جذب دانشجو در سال‌های آینده ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیش از 2 هزار و 400 دانشجو مشغول تحصیل هستند، افزود: در کنار راه‌اندازی رشته داروسازی با همت و تلاش مسئولان استانی و کشوری شاهد راه‌اندازی دانشگاه دندانپزشکی در استان هستیم که این دانشکده با ظرفیت پذیرش حدود 30 دانشجو فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

این مسئول به فعالیت مرکز درمانی جامع زنان در بیمارستان علوی سابق اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای بهبود و اصلاح چهار اتاق عمل جراحی در این بیمارستان با عنوان زنان و زایمان اخذ شده که امیدواریم مراحل تکمیلی این فرایند را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر طرح زایمان بی‌درد در این بیمارستان انجام می‌شود که قطعاً این حرکت تاثیر قابل توجهی در کاهش عمل‌های جراحی سزارین و سایر اعمال جراحی داشته است.

پورفرضی با بیان اینکه به دنبال توسعه مراکز علمی و دانشگاهی در سایه توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی، اعزام بیماران از استان اردبیل به سایر مناطق به نصف تقلیل یافته در حالی که پذیرش اتباع آذری 75 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از کسب رتبه ممتاز بیمارستان امام اردبیل در زمینه حاکمیت بالینی و همچنین بیمارستان علوی به عنوان بیمارستان منتخب کشور در ارائه خدمات کیفی خبر داد و گفت: به سرعت رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در مراکز بیمارستانی ما افزایش یافته و در جذب نیرو نیز بسیار موفق عمل کردیم تا امکان رفع برخی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت از جذب 45 نفر هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: با جذب این نیروها گام‌های موثری در مباحث آموزشی و تامین نیروهای متخصص مراکز آموزشی و درمانی استان اردبیل برداشته شده است.

به گفته پورفرضی در کنار این اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در پیشگیری از بروز سرطان‌های مختلف نیز اقدامات اساسی انجام داده که یکی از این اقدامات غربالگری سرطان سینه است که به دلیل شیوع این بیماری در بین زنان بعد از سرطان‌های گوارشی سعی شده با این طرح‌ها اقدامات مثبت در جلوگیری از ابتلای زنان و همچنین خودآگاهی آنها در این حوزه صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در اجرای این طرح نیروهای تخصصی شامل پاتولوژی‌ها، فعالان رادیولوژی، متخصصان سرطان سینه و جراحی نیز مشارکت نزدیک داشته‌اند.

انتهای پیام/62007/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول