اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال محقق شد

انجام بیش از هزار عملیات آتش‌نشانی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: هزار و 794 عملیات آتش‌نشانی در سال جاری در استان انجام شده است.

انجام بیش از هزار عملیات آتش‌نشانی در همدان

رضا عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از اعزام آتش‌نشا‌نان به هزار و 794 مورد عملیات در سال‌ جاری خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد عملیات‌ هزار و 161 مورد مربوط به اطفای حریق و 633 مورد مربوط به امداد و‌ نجات بوده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های مواد مصرفی برای سازمان از ابتدای سال تا‌کنون یک میلیارد و 68 میلیون و 698 هزار ریال بوده است، تصریح کرد: تعداد کل پایان کارها و پروانه ساختمانی صادر شده توسط سازمان نیز به ترتیب هزار و 103 و هزار و 874 مورد بوده است.

مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا‌کنون 633 مورد عملیات امداد و نجات انجام شده است.

وی به ارائه تعدادی از آمار حوادث در بخش امداد و نجات پرداخت و تأکید کرد: تعداد حادثه در اثر تصادف 87 مورد، مهار حیوانات 115 مورد، نجات حیوانات 71 مورد، گیر کردن انگشتری یا واشر در انگشت 90 مورد و آبگرفتگی نیز چهار مورد بوده است.

عسکری ادامه داد: محبوس شدن در منزل یا اتاق 95 مورد، نقص آسانسور 63 مورد، ترکیدگی لوله و نشت آب هشت مورد و نشت گاز نیز 16 مورد بوده است.

وی در خصوص عملیات‌های اطفای حریق اضافه کرد: 144 مورد عملیات اطفای حریق در اماکن مسکونی، 32 مورد در اماکن فرهنگی مذهبی و 10 مورد نیز در کاربری ورزشی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: تعداد عملیات‌ها در اماکن تجاری 72 مورد، اداری 11 مورد، صنعتی 20 مورد، آموزشی 23 مورد، فضای سبز 42 مورد، مزروعی 115 مورد، زمین بایر 228 مورد، وسیله نقلیه 173 مورد و سایر موارد نیز 142 عنوان بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت در عملیات اطفای حریق سه نفر فوت کردند و 68 نفر مصدوم و مجروح شد‌ند، افزود: در بخش امداد و نجات نیز 27 نفر فوتی و 127 نفر مجروح گزارش شده است.

عسکری با اشاره به نزدیکی سال نو از شهروندان درخواست کرد؛ برای تأمین جان خود و همشهریان در شهر به خصوص در روزهای پایانی سال و منتهی به چهارشنبه‌سوری با رعایت نکات ایمنی به استقبال سالی توأم با سلامتی و شادکامی پیش بروند و در صورت نیاز به مشاوره ایمنی و بروز هر گونه حریق یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن 125 ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تماس بگیرید.

انتهای پیام/89007/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول