اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی تبریز:

2 هزار بار آژیر آتش‌نشانی در تبریز شنیده شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آتش‌نشانی تبریز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو هزار و 211 مورد عملیات امداد و نجات از سوی این سازمان انجام گرفته که 2 هزار و 65 مورد حریق ، 108 مورد عملیات‌های دیگر و 38 مورد گزارش کذب بوده است.

2 هزار بار آژیر آتش‌نشانی در تبریز شنیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، آتش‌پاد انوشیروان کرمانی‌نژاد اظهار کرد: آتش نشانی تبریز به لحاظ امکانات و تجهیزات امدادی و عملیاتی و نیز بهره مندی از نیروهای متخصص و فنی، دومین آتش نشانی مجهز کشور بعد از تهران است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آتش نشانی تبریز برای برخورداری از آخرین تجهیزات و ناوگان عملیاتی و امداد و نجات و نیز نیروی انسانی ماهر و کارآمد رتبه دوم کشوری را در بین آتش‌نشانی‌های سراسر کشور دارد و این جایگاه به مدد حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهرداری طی سال‌های اخیر به دست آمده است.

کرمانی‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته شهرداری تبریز با توسعه و تجهیز آتش‌نشانی، میزان امکانات، ایستگاه‌ها و توان عملیاتی خود برای مقابله با حوادث به مرز استانداردهای روز کشور و دنیا نزدیک کرده است.

وی افزود: در راستای دستیابی به شهری امن به عنوان یکی از محوری‌t id="1107_4" style="background: #ffd700">ترین شعارهای مدیریت فعلی شهرداری، از ابتدای سال 85 تاکنون با افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی سطح شهر از پنج ایستگاه به 20 ایستگاه و نیز خرید و افزایش تجهیزات و امکانات فنی و ماشین‌آلات گام‌های بلندی در جهت دستیابی به استانداردهای جهانی برداشته‌ایم و در آینده نیز تلاش خواهد شد با افزایش تعداد ایستگاه‌های موجود به 32 ایستگاه اهداف مورد نظر را محقق سازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای افزایش ضریب ایمنی شهروندان افزود: تلاش برای ارتقای ظرفیت علمی و آموزشی سازمان و پرسنل، به روز رسانی دانش فنی، توسعه زیرساخت‌های موجود، ارتقای سطح کارآمدی و کارآیی، جذب نیروی انسانی جوان و زمینه سازی برای کاهش زمان امداد رسانی از جمله برنامه‌های در دستور کار شهرداری برای ایجاد تحول در ساختار آتش نشانی است.

وی در عین حال با اشاره به آمار حوادث سال جاری شهر تبریز و تعداد عملیات‌‌های امداد و نجات این سازمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر دو هزار و 211 مورد عملیات امداد و نجات از سوی این سازمان انجام گرفته که 2 هزار و 65 مورد حریق، 108 مورد عملیات‌های دیگر و 38 مورد گزارش کذب بوده است.

کرمانی‌نژاد گفت: امسال و در اثر حوادث مختلف رخ داده در شهر تبریز 411 نفر از شهروندان تبریزی مصدوم و 51 نفر نیز فوت کرده‌اند که تنها طی 10 روز گذشته 6 نفر فوتی و 8 نفر مصدوم به دلیل گازگرفتگی گزارش شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در عین حال با اشاره به دیگر اقدامات زیربنایی این سازمان در توسعه مجموعه افزود: احداث 15 ایستگاه جدید طی 5 سال، خرید و تزریق مدرن‌ترین و مجهزترین ماشین‌آلات روز دنیا به ناوگان آتش‌نشانی تبریز، خرید جدیدترین و مدرن‌ترین تجهیزات امداد و نجات، راه‌اندازی اکیپ‌های امداد  موتوری آتش‌نشانی، استخدام و به کارگیری 100 آتش‌نشان جوان و نیروی انسانی متخصص، جوان و ورزیده در مجموعه آتش‌نشانی، ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی سیار در کنار ایستگاه‌های موجود، تأکید جدی بر استفاده از تجهیزات آتش‌نشانی در مجتمع‌ها و ساختمان‌های مسکونی و نیز تجاری شهر به منظور ارتقای سطح ایمنی شهروندان، ارایه آموزش‌های لازم در حوزه ایمنی و رعایت مسایل ایمنی و سلامت به شهروندان و ده‌ها برنامه دیگر از جمله اقدامات موثر شهرداری تبریز طی سال‌های گذشته در حوزه آتش‌نشانی و ایمنی و سلامت شهروندان تبریزی بوده که این اقدامات موثر توانسته شهرداری و شهر تبریز را به دومین شهر ایران به لحاظ امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی و نیز تأمین زیرساخت‌های ایمنی تبدیل کند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی تبریز به جهت امکانات موجود ناگزیر از ارایه خدمات به شهرهای دیگر استان نیز می‌باشد، از مدیریت استان و ستاد بحران استان خواست نسبت به توسعه زیرساخت‌های این مجموعه مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

لنتهای پیام/60002/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول