اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌‌احوال استان زنجان:

70 درصد وقایع تولد زنجان در مناطق شهری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌‌احوال استان زنجان گفت: 70 درصد وقایع تولد در استان زنجان، در مناطق شهری رخ داده است.

70 درصد وقایع تولد زنجان در مناطق شهری است

سیدموسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال‌جاری تا پایان دی ماه 16 هزار و 287 واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: نسبت جنسی ولادت‌های ثبت شده در استان زنجان در مدت زمان مذکور 105 درصد است، یعنی به ازای تولد 100 نوزاد دختر، 105 نوزاد پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت‌‌احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه از ولادت‌های ثبت شده در استان زنجان 70.58 درصد مربوط به مناطق شهری است، افزود: همچنین 29.42 درصد ولادت‌ها نیز در مناطق روستایی رخ داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار گرفته شده از آغاز سال تا پایان دی ماه امسال 4 هزار و 343 واقعه وفات نیز در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد 61.77 درصد مربوط به مناطق شهری و 38.33 درصد مربوط به مناطق روستایی است.

متوسلین همچنین نسبت جنسی وفات‌های ثبت شده در استان را 129 اعلام کرد و گفت: این درصد به این معنی است که به ازای فوت 100 زن، 129 نفر مرد فوت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان تعداد تولد و وفات‌های ثبت شده در استان را نیز به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار گرفته شده 45.44 درصد از ولادت‌های رخ داده در استان مربوط به شهرستان زنجان است.

مدیرکل ثبت‌‌احوال استان زنجان همچنین تصریح کرد: 46.23 درصد از واقعه فوت رخ داده در استان نیز در شهرستان زنجان اتفاق افتاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد وقایع ازدواج و طلاق ثبت شده در استان نیز اشاره کرد و گفت:‌ از آغاز سال تا پایان دی ماه 14 هزار و 695 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که از این تعداد 72.98 درصد مربوط به مناطق شهری بوده است.

متوسلین همچنین یادآور شد: از تعداد یک‌هزار و 470 واقعه طلاق ثبت شده در استان، 86.87 درصد در مناطق شهری اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول