اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هیئت اسکی همدان صورت گرفت

گرامیداشت شهید توقع همدانی در پیست اسکی تاریک‌دره

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت اسکی همدان از برگزاری یک دوره مسابقه مارپیچ کوچک به مناسبت سالگرد شهادت علی توقع همدانی با حضور اسکی‌بازان مطرح استان در پیست تاریک‌دره همدان خبر داد.

گرامیداشت شهید توقع همدانی در پیست اسکی تاریک‌دره

ایرج جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: شهید علی توقع همدانی یکی از نخستین کسانی بود که در ساخت و تجهیز پیست تاریک‌دره همدان در اوایل دهه 60 زحمت‌‌های زیادی را کشیدند و شاید به عنوان تنها شهید رشته اسکی همدان است.

وی افزود: شهید توقع در هفتم اسفندماه سال 65 به درجه رفیع شهادت نایل شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیئت اسکی به منظور پاسداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و نام این شهید گرانقدر اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه مارپیچ کوچک در پیست تاریک‌دره همدان کردیم.

دبیر هیئت اسکی همدان تصریح کرد: در این دوره مسابقات بیش از 40 اسکی‌باز مطرح همدان در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در دو بخش آقایان و بانوان در پیست تاریک‌دره همدان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

وی یادآور شد: در بخش نوجوانان آرین سماوات در جایگاه نخست ایستاد، امین محمدی نایب قهرمان شد و صبا حاجت‌پور به عنوان سومی دست یافت. 

جباری ادامه داد: در رده سنی جوانان آرمین زربخت قهرمان شد، علی عسگری و مهدیار خوشدلان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این رده سنی قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: در رده سنی بزرگسالان مسابقات از سطحی کیفی خوبی برخودار بود و رقابت نزدیک را در این رده سنی شاهد بودیم که در نهایت آرمین جوشقانی زودتر از بقیه از خط پایان گذشت و به عنوان نخست دست یافت، میلاد نیکوکار دوم شد و میلاد جوشقانی به مقام سومی بسنده کرد.

دبیر هیئت اسکی همدان تصریح کرد: در بخش بانوان حضور و رقابت دختران علاقه‌مند به این رشته مفرح جذابیت خاصی داشت که در نهایت یاسمن جوشقانی مقام قهرمان را از آن خود کرد، مریم سوزنچی در جایگاه دومی ایستاد و سهیلا یادگاری عنوان سوم را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این رقابت‌ یک روزه جوایز نفرات برتر چهار قسمت با حضور پدر شهید علی توقع همدانی و مسئولان هیئت اسکی استان همدان اهدا شد.

جباری متذکر شد: پیست اسکی تاریک‌دره سومین پیست مطرح کشور است.

وی گفت: این پیست با طول یک‌هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد و این موضوع باعث شده تا به عنوان منحصر به فردترین پیست اسکی کشور نام گیرد.

انتهای پیام/89020/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول