اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سوئد در ایران:

امکانات بی‌نظیر پیست اسکی تاریک دره همدان مرا حیرت‌زده کرد

خبرگزاری فارس: سفیر سوئد در جمهوری اسلامی ایران گفت: امکانات و سخت‌افزارهای موجود در پیست اسکی تاریک دره همدان واقعاً مرا متعجب کرد و از حضور این همه علاقه‌مند به رشته اسکی در این شهر بسیار خوشحالم.

امکانات بی‌نظیر پیست اسکی تاریک دره همدان مرا حیرت‌زده کرد

پیتر تیلر در حاشیه بازدید میهمانان خارجی و داخلی ششمین جشنواره زمستانی همدان از پیست تاریک دره همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان اظهار داشت: از نظر ساختاری و زیرساخت پیست‌های اسکی در تمام نقاط دنیا تقریباً شبیه به هم هستند اما امکانات این پیست و حضور چندصد نفری اسکی‌بازان جوان این شهر مرا به شوق آورده است.

وی افزود: نزدیکی این پیست به شهر همدان و همچنین امکانات فنی برای اسکی‌بازان بسیار خوب و دور از انتظار من بود و تجهیزات موجود در این پیست نشانگر علاقه‌مندی مردم همدان به رشته مفرح اسکی است.

سفیر کشور سوئد در ایرن که کشورش در قاره اروپا در رشته اسکی از رشد و پیشرفت خوبی برخوردار است، تصریح کرد: کوهستانی بودن شهر همدان و بارش برف و قطعاً دمای هوای این شهر باعث می‌شود برف مدت زیادی در این پیست ماندگاری داشته باشد و این می‌تواند در ورود گردشگر ورزشی و اسکی‌بازان تأثیر خوبی داشته باشد.

وی در پاسخ به خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر اینکه چه عواملی در افزایش گردشگر ورزشی و به خصوص رشته اسکی تأثیر دارد؟ یادآور شد: امکانات فنی مانند دستگاه برف‌کوب، سی یژ، دستگاه بالابر در یک پیست اسکی از ابزارهایی است که می‌تواند باعث شود ورزشکار به راحتی و بدون دغدغه به ورزش خود برسد.

تیلر وجود هتل اقامتی در هر پیست برای استفاده طولانی‌تر از فضای موجب را یکی دیگر از عوامل مهم برای جذب گردشکر دانست.

وی که به همراه همسرش در ششمین جشنواره زمستانی همدان حضور یافته از هوای پاک شهر همدان و منطقه گنجنامه و پیست تاریک دره همدان سخن گفت و خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیکی این پیست به شهر همدان، بدون ذره‌ای آلودگی هوا می‌توان در اینجا در کمال آرامش به ورزش اسکی پرداخت و این یکی از نعمت‌های خوب مردم همدان است.

سفیر سوئد در ایران اضافه کرد: جشنواره زمستانی همدان بسیار خوب و در سطح بالایی برگزار شد و تک تک اتفاقات و حضور در تمام برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این مدت کوتاه حضورمان در همدان تا سال‌های سال در ذهنم مرور خواهم کرد و از همه مسئولان این جشنواره تشکر و قدردانی می‌کنم.

ششمین جشنواره زمستانی همدان با شعار «ورزش، گردشگری، همبستگی» از پنجم تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌‌زمین، در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول