اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اعلام کرد

هشدار نسبت به احتمال توقف خط تولید تراکتور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نسبت به توقف خط تولید این گروه صنعتی هشدار داد.

هشدار نسبت به احتمال توقف خط تولید تراکتور

ابوالفتح ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در نامه‌ای به رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس نسبت به احتمال توقف خط تولید مجموعه هشدار داده‌ایم.

وی گفت: در این نامه با اشاره به عدم اصلاح قیمت‌های قبلی تراکتور تولیدی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، آورده‌ایم که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، قطعات فورج، ریخته، ورقی، پلیمری، نرخ ارز و سایر هزینه‌ها، در صورتی که در اسرع وقت در این رابطه تصمیمات چاره‌اندیشانه اتخاذ نشود، احتمال توقف تولید وجود دارد.

ابراهیمی افزود: با روند کنونی تراکتورسازی ایران قادر به تحمل ضرر و زیانی نخواهد بود که از موارد یاد شده بر پیکره این صنعت توسعه‌دهنده کشاورزی وارد می‌شود.

وی با تشریح موقعیت کنونی اقتصادی کشور، خواستار شناور شدن قیمت‌گذاری محصولات تولیدی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران شد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: هیئت مدیره گروه با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در تسریع‌بخشی به موارد لازم در بحث قیمت‌گذاری موثر واقع شوند که این امر نیز منوط به دادن اختیارات لازم از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مجموعه‌های یاد شده است.

این فعال عرصه صنعتی در ادامه تولید روزانه 100 دستگاه صرفاً تراکتور در این مجموعه را یادآور شد و تصریح کرد: گروه فعال و مقتدری چون تراکتورسازی در عرصه‌های خودکفایی، تولید ملی و اشتغالزایی می‌تواند تداعی‌کننده جمهوری اسلامی قدرتمند در مقابل تحریم‌ها باشد.

وی، اشتغال 6 هزار نفر به طور مستقیم را دلیلی بر این مدعا عنوان کرد و گفت: بیش از 200 هزار خانوار نیز به طور غیر مستقیم از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ارتزاق می کنند که هرگونه آسیب به آن مشکلات اجتماعی و اقتصادی بعدی را به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران، به جایگاه جهانی این مجموعه و حضور در قاره آمریکا با خط تولیدی که نماد صنعت ایرانی و توانمندی متخصصان کشور است نیز اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد حمایت و اقتدار این صنعت که توانسته در دل قاره آمریکا بازارهای صنعتی و کشاورزی را به خود اختصاص دهد، ضروری و نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.

ابراهیمی در پایان از تمام مسئولان کشوری خواست تا برای رونق صنعت ملی تراکتورسازی ایران که آوازه و شهرت جهانی آن در بیش از 30 کشور و چهار قاره جهان طنین‌انداز است، دست به دست هم دهند.

یادآور می‌شود گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیش از 6 هزار نفر اشتغال مستقیم و 200 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ادوات کشاورزی با 13 شرکت اقماری که هشت شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی مستقر بوده و دو شرکت در سنندج و ارومیه همچنین چهار خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا، زیمباوه و تاجیکستان فعال است.

این مجموعه با پنج دهه فعالیت در عرصه تولید ادوات کشاورزی از جمله تاثیرگذارترین صنایع کشور حتی در بازارهای جهان است.

انتهای پیام/60001/ب40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول