اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد:

1300 کیلومتر شبکه آب‌رسانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه‌های آبرسانی اعم از خط انتقال و شبکه توزیع در سطح کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار و 300 کیلومتر عنوان کرد و گفت: بیشترین در شهر یاسوج و کمترین به شهر پاتاوه تعلق دارد.

1300 کیلومتر شبکه آب‌رسانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌جان صادق‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد به میزان صرفه‌جویی آب در این استان اشاره کرد و گفت: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 90 نسبت به سال ما قبل آن شاهد صرفه‌جویی 10 درصدی در این استان بودیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با وجود افزایش مشترکین در این استان امیدواریم در سال جاری نسبت به سال گذشته آن شاهد کاهش چشم‌گیر مصرفی در این خصوص باشیم و انتظار می‌رود کارهای فرهنگی بیشتری اعمال شود تا از این نعمت ارزشمند نهایت استفاده لازم صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون همکاری مردم در کاهش مصرفی آب با وجود افزایش مشترکین و عدم اضافه شدن منبع آب در شهر یاسوج مناسب بوده و شاهد رشد مثبت و چشم گیری بودیم که انتظار داریم این رشد در سطح دیگر شهرستان‌ها صورت پذیرد تا از منابع موجود استفاده بهتری شود.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: در سطح استان پروژه‌های ارزشمندی به منظور ایجاد و راه‌اندازی تصفیه‌خانه در حال اجرا است که با اتمام آن‌ها بیش از 80 درصد جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش فاضلاب قرار خواهند گرفت با وجود این‌که تصفیه خانه در مرکز این استان راه‌اندازی شده و ظرفیت جمعیت کل شهر را دارد سعی بر این داریم تا شبکه‌گذاری در این خصوص اجرا شود.

تصفیه‌خانه دوگنبدان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی دچار کمبود اعتبار شده است

این مسئول به اجرای تصفیه‌خانه شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: تصفیه‌خانه شهر دهدشت آماده ارائه خدمات به شهروندان بوده تنها باید در اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب تلاش بیشتری صورت پذیرد و در شهرهای سی‌سخت، چرام و دوگنبدان با اهتمام ویژه سعی بر شبکه‌گذاری و تکمیل این مهم داریم و در صورت تأمین اعتبار تصفیه‌خانه دوگنبدان با بیش از 90 درصد پیشرفت کاری در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: پروژه فاضلاب در شهرهای یاسوج با 82 درصد پیشرفت فیزیکی، دوگنبدان با 38 درصد، دهدشت با پیشرفت 39 درصدی، چرام با 27 درصد و سی‌سخت با پیشرفت 15 درصدی در حال اجرا بوده و در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز تا دو سال آینده امکان رسیدن به ظرفیت کامل شهرهای مذکور امکان‌پذیر است.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات در این بخش و در مقایسه با نیاز و امکان اجراء این شرکت با اخذ مجوز لازم و مطالعه  تصفیه‌خانه شهرستان‌های چرام و دنا در صدد هستیم تا از میزان توانایی بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.

1300 کیلومتر شبکه آب‌رسانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

این مسئول ارشد آب و فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد کلیه شبکه‌های آبرسانی اعم از خط انتقال و شبکه توزیع در سطح این استان را هزار و 300 کیلومتر عنوان کرد و گفت: بیشترین آن‌ها در شهر یاسوج و کمترین به شهر پاتاوه تعلق دارد و می‌توان جمع کلیه خطوط جمع‌آوری و انتقال اجرا شده فاضلاب را حدود 253 کیلومتر بیان کرد که بیشترین آن در مرکز استان به طول تقریبی 200 کیلومتر است و شامل خطوط انشعاب خصوصی نیست.

وی پساب خروجی از تصفیه‌خانه یاسوج را مطابق استانداردهای ملی بیان کرد و گفت: پایش پساب تصفیه‌خانه از طریق سیستم آن‌لاین توسط کارشناسان کنترل می‌شود و تمامی پارامترهای خروجی از تصفیه‌خانه توسط کارشناسان آزمایشگاه به صورت آن‌لاین آزمایش می‌شود که تاکنون با کیفیت مناسب‌تر از استانداردهای ملی و حتی سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است.

صادق‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: کلیه پارامترها جهت شرایط تخلیه پساب به رودخانه را دارد و و به منظور کنترل و صحت این امر می‌توان از هر آزمایشگاهی به عنوان آزمایشگاه مرجع استفاده کرد.

انتهای پیام/82011/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول