اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد‌:

ساختمان‌های اداری بیش از یک طبقه باید آسانسور داشته باشد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مناسب‌سازی محیط برای معلولان به فراموشی سپرده شده است، دستگاه‌های مربوطه نظارت بیشتری داشته باشند.

ساختمان‌های اداری بیش از یک طبقه باید آسانسور داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کورش امیدی‌پور ‌در حاشیه نشست شهرداران کهگیلویه و بویراحمد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری‌ها و تعرفه عوارض در فرجه قانونی به تصویب شوراهای اسلامی شهر رسیده است و هم اکنون در مرحله بررسی در کمیته تصویب مصوبات در فرمانداری‌ها قرار دارد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و نیاز مردم به خرید ملزومات و کالاهای نوروزی خود بر همکاری شهرداری‌ها در حد وظایف تعریف شده با ستاد تنظیم بازار و فرمانداری‌ها تأکید شد.

شهرداری‌ها در ایام نوروز توجه بیشتری به مبارزه سد معبر داشته باشند

امیدی‌پور ابراز داشت: از دیگر مصوبات و تأکیدات در این نشست، تلاش و همکاری شهرداری‌ها در زمینه جلوگیری از ترافیک و سد معبر در ایام تعطیلات نوروزی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت بهداشتی و نظافت شهرهای استان در ایام نوروز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که این موضوع در نشست با شهرداران استان مورد تأکید قرار گرفت.

امیدی‌پور برپایی نمایشگاه‌ و مراکز خرید را یکی از راهکارهای کنترل بازار و تسریع در امر خرید نیازمندی‌های شهروندان دانست و تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با همکاری و تعامل با ستاد تنظیم بازار و فرمانداری‌ها شرایط مناسبی را برای برپایی نمایشگاه‌های نوروزی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مبلمان شهری و وضعیت ظاهری شهرهای استان در ایام نوروز باید مناسب و قابل قبول باشد، یادآور شد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز  و گردشگرپذیر بودن استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرهای استان باید زینت داده شده و آماده استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی باشند.

تدابیر ویژه برای خدمات‌دهی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در ایام نوروز اندیشیده شود

امیدی‌پور از برگزاری مانور استقبال از بهار در شهرهای استان خبر داد و گفت: در این مانور فعالیت‌های از جمله زیباسازی و پاکیزگی محیط شهری در قالب لکه‌گیری آسفالت معابر و کوچه‌ها، مرمت و بازسازی سیمای ظاهری شهری، رنگ آمیزی دیوارها و درب مغازه‌ها توسط تیم‌هایی از شهرداری در مناطق مختلف انجام می‌شود.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ترانزیتی بودن جاده‌های استان و نیاز به تهیه سوخت خودروها در این مسیر‌ها، عنوان داشت: در روزهای تعطیلات نوروزی ادارات خدمات‌رسان از جمله اداره گاز باید تدابیر ویژه‌ای را در راستای خدمات‌دهی مناسب جایگاه‌های سی‌ان‌جی به مسافران و شهروندان در نظر بگیرند.

مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان فراموش شده است

امیدی‌پور با بیان اینکه مناسب‌سازی محیط برای معلولان موضوعی است که به فراموشی سپرده شده است، افزود: مناسب‌سازی محیط به معنای ایجاد قابلیت دسترسی افراد معلول به ساختمان‌های عمومی و اماکن سبب برابری فرصت‌ها برای معلولان در راستای حضور در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی تأکید کرد: در راستای حمایت از جامعه معلولان بر اساس قوانین موجود ساختمان‌های بیش از یک طبقه باید از آسانسور استفاده کنند و شهرداری‌ها نیز توجه داشته باشند که این موضوع در پروانه ساختمانی رعایت شده باشد.

ساختمان‌های بیش از یک طبقه که باید از آسانسور استفاده کنند حتما باید در پروانه ساختمانی دقت کنید که این موضوع رعایت شده باشد.

انتهای پیام/82001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول