اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اعضای هیئت دوستی ایران و تاجیکستان انجام گرفت

کاشت درخت دوستی تبریز و تاجیکستان در بوستان باغمیشه

خبرگزاری فارس: همزمان با 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز و با حضور اعضای هیأت دوستی ایران و تاجیکستان و مقامات بلندپایه تبریزی و تاجیکی، درخت دوستی تبریز و تاجیکستان در جوار بوستان باغمیشه کاشته شد.

کاشت درخت دوستی تبریز و تاجیکستان در بوستان باغمیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در حاشیه آیین کلنگ‌زنی بلوار دو کمال که با حضور سعد خیرالله‌اف عضو پارلمان عالی تاجیکستان و رئیس انجمن دوستی این کشور با دیگر کشورهای جهان، پروفسور میرزا ملا احمداف رئیس انجمن دوستی تاجیکستان با ایران و معاون آکادمی علوم این کشور، شبستری رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان، شهردار تبریز و یعقوب هوشیار شهردار منطقه پنج تبریز برگزار شد، دو اصله درخت به عنوان نمادهای دوستی شهرهای تبریز و خجند و دوشنبه توسط مقامات دو طرف کاشته شد. 

زبان فرهنگ، ریشه پیوند ملل جهان است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فرهنگ، ریشه پیوند و دوستی بین ملل و کشورهای جهان است.

حبیب شیری‌آذر در آئین کلنگ‌زنی بلوار 10 کیلومتری دو کمال با اعلام این مطلب افزود: تبریز، این کهن‌شهر تاریخ و قدیمی‌ترین و کهن‌ترین شهر ایران اسلامی به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی خود و با تلاش چهره‌های بزرگ و شاخص فرهنگی همچون کمال‌الدین خجندی در اقصی‌نقاط جهان شناخته شده و امروز این شهر به واسطه همین حلقه‌های فرهنگی و ریشه‌های تاریخی سرآمد تمامی شهرهای ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین تبریز را شهری دانست که در تمامی برهه‌های تاریخی ایفاگر نقش‌های ماندگار و اثربخش بوده است.

شیری‌آذر در خاتمه با قدردانی از تلاش‌های فرهنگی و عمرانی سال‌های اخیر شهرداری تبریز، این سطح از تلاش‌ها را زمینه‌ساز احیای هویت تاریخی و فرهنگی تبریز دانست.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول