اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان:

امسال 10 هزار و 424 نفر از اصفهان به اردوهای جهادی هجرت 3 اعزام شدند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: امسال 10 هزار و 424 نفر از استان اصفهان به اردوهای جهادی هجرت 3 اعزام شدند.

امسال  10 هزار و 424 نفر از اصفهان به اردوهای جهادی هجرت 3 اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ حسین انوری در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت سه بسیج سازندگی با بیان اینکه استان اصفهان در اردوهای جهادی سرآمد شهرهای کشور است، اظهار داشت: امسال جمعاً ده هزار و 424 نفر در قالب 341 گروه در اردوهای جهادی استان اصفهان شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این اردوها چهار هزار و 851 نفر با 80 گروه اردوهای دانشجویی، سه هزار و 760 نفر در 220 گروه با اردوهای محلات و مساجد، یک هزار و 300 نفر در 30 گروه توسط اردوهای دانش‌آموزی و 513 نفر در 11 گروه پیشکسوتان و ورزشکاران به اردوهای جهادی اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت‌ها در تعمیر و تکمیل خانه عالم، کمک به ساخت مسکن محرومان، آموزش و پیشگیری از اعتیاد، کمک‌رسانی در امر خدمات درمانی و بهداشتی بوده است.

وی تصریح کرد: در اردوهای جهادی دانش‌آموزی 18 هزار و 635 نفر توانستند، 827 آموزشگاه را بازسازی کنند.

انوری به بخش منابع طبیعی و کشاورزی از سال 85 تاکنون اشاره کرد و افزود: یک هزار و 239 هکتار بیابان‌زدایی شده است.

وی با بیان اینکه 320 پروژه فنی و محرومیت‌زدایی در استان انجام شده است، بیان داشت: امسال 150 نفر از گروه‌های جهادی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی اعزام و سه روستا را بازسازی کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به اصول 12گانه جهاد اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و اذعان داشت: چهار محور اصلی برای مردمی کردن اقتصاد مدیریت مصرف، کاهش وابستگی به نفت و کارآفرینی مطرح شده است.

وی با اشاره به گسترش کارگاه‌های کوچک صنایع دستی با حمایت از متقاضیان گفت: ترویج و آموزش ایجاد 200 واحد تولید قارچ خوراکی، ترویج و آموزش و ایجاد 100 کارگاه کوچک فر آوری میوه‌جات، سبزیجات و صیفی‌جات در استان، ترویج و آموزش و ایجاد تعداد 200 واحد گلخانه‌ای کوچک در استان و ترویج تولید کود ورمی کمپوست از طریق ایجاد واحدهای کوچک خانگی با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله طرح‌های قابل بررسی و اجرایی بسیج سازندگی در استان اصفهان است.

انوری با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی گفت: با ایجاد کارگروه تولید مرغ بومی در بسیج سازندگی با عضویت مدیر مرکز اصلاح‌نژاد و تکثیر مرغ بومی، مدیریت بهبود تولیدات طیور سازمان و افزایش ظرفیت تولید در سال آینده محقق می‌شود.

وی ابراز داشت: استان اصفهان نگهداری و پرورش مرغ بومی را از 700 هزار قطعه به دو میلیون قطعه را دارد که با ایجاد مراکز ترویجی و مراکز تکثیری جدید اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در پایان اضافه کرد: همچنین طرح‌های ویژه‌ای برای پرورش ماهی سردابی، تولید قارچ خانگی، گسترش پرورش بلدرچین و بوقلمون را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول