اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری 180 موقوفه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر افزون بر 180 موقوفه در این استان وجود دارد.

چهارمحال و بختیاری 180 موقوفه دارد

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: نظام وقف عبارت است از چارچوب بنیادین مسئولیت‌های متقابل و همبستگی اجتماعی میان ثروتمندان و نیازمندان که در این چهارچوب بنیادین، برای رفع نیازهای ضروری طبقات محروم و صاحبان نیازهای خاص اقدامات و حمایت‌های لازم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: توزیع عادلانه ثروت از دیگر مشکلات عمده دولتهاست که وقف می‌تواند وسیله بسیار مناسبی برای توزیع مجدد و حمایت مستقیم و غیرمستقیم از اقشار آسیب پذیر باشد بدون آنکه هزینه‌ای بر بودجه دولت تحمیل کند.

طباطبایی با اشاره به نقش وقف در فقر زدائی ادامه داد: بازده عین وقف در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه‌ای اسلامی بسیار گسترده است، زیرا گسترش فرهنگ وقف یکی از راهکارهایی است که فقر را در جامعه‌ای اسلامی ریشه کن می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فقره پدیده‌ای است که یکی از موثرترین فاکتور انحطاط جوامع محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: فقر جامعه‌ی انسانی را به زوال مادی و معنوی سوق می‌دهد، فقر زیربنای توحیدی یک جامعه را فلج و مانع از رشد هماهنگ جامعه می‎شود.

وی  در ادامه با بیان اینکه از سویی دیگر پویائی نهاد اقتصادی یک جامعه، زمینه‌های مناسب برای رشد فرهنگ جامعه را ایجاد می‌کند تصریح کرد: رشد نهادهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی طبیعی است که رشد نهاد اجتماعی را نیز به دنبال می‌آورد.

طباطبایی تأکید کرد: در فرهنگ دینی اسلامی، پدیده وقف درست در مقابل فقر قرار دارد، بعبارت دیگر فلسفه وجودی فرهنگ وقف، فقرزدائی جامعه است و با گسترش فرهنگ وقف به یقین که میزان فقر و محرومیت در جامعه کاهش می‎یابد.

وی خاطرنشان کرد: وقف یکی از راه‎های کنترل تراکم ثروت محسوب می‌شود و با کنترل تراکم ثروت یا به تعبیر دیگر از بین رفتن تراکم ثروت سرمایه‌ی جامعه را در اختیار همگان قرار می‌گیرد و بهره مند شدن همگان از امکانات رفاهی و اقتصادی زمینه‌ی تکامل در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/68001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول