اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد دایرةالمعارف اردبیل:

اردبیل صاحب مرکز اسناد تاریخی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد دایرة‌المعارف استان اردبیل گفت: با هدف جمع‌آوری آثار فرهنگی، تاریخی و ارزشی این استان ضرورت راه‌اندازی مرکز اسناد تاریخی اردبیل با محوریت فرهنگی، ادبی و شناسایی مفاخر ضرورتی انکارناپذیر است.

اردبیل صاحب مرکز اسناد تاریخی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی عصر امروز در نشست مشورتی اعضای بنیاد دایرةالمعارف اردبیل اظهار داشت: ما با داشتن فرهنگ و غنای هنری، اجتماعی و حوزه‌های مختلف توسعه‌ای جزو مناطق پیشرو در کشور هستیم که این دیار به دلیل ملقب شدن به پایتخت تشیع ایران و حتی جهان اسلام می‌تواند آثار ارزشمندی را در خود جای دهد تا با تکیه بر این غنای فرهنگی، تاریخی بتوان چهره اردبیل را دوباره احیا کرد.

وی ادامه داد: این برای مردم منطقه و مسئولان بسیار بد است که آثار فرهنگی، تاریخی، هنری، ادبی و مفاخر ارزشمند این دیار به صورت پراکنده و در نقاط مختلف نگهداری شود؛ در حالی که می‌توان با راه‌اندازی این مرکز اسناد تمامی این آثار را جمع‌آوری کرده و در نقطه مشترک برای استفاده همگان مهیا و برقرار کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: امیدواریم در همین مجموعه بنیاد دایرة‌المعارف فضایی فراهم آید تا چنین مجموعه‌ای راه‌اندازی شده و همه با احساس مسئولیت در صیانت از این سرمایه‌های عظیم و برای پیشبرد اهداف تحقیقاتی و فرهنگی در این زمینه حرکتی مثبت داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: در صورتی که اعتبار مناسبی به این حوزه اختصاص یابد، می‌توان محل مناسبی را نیز برای نگهداری اسناد در نظر گرفت تا چنین مفاخر ارزشمندی صیانت شده و به نسل‌های آینده منتقل شود.

رئیس حوزه علمیه اردبیل عنوان کرد: به احتمال زیاد این منبع ارزشمند سال آینده راه‌اندازی می‌شود تا شهروندان اردبیلی و سایر هموطنان بتوانند از این گنجینه ارزشمند استفاده کنند.

نوروزی در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی تاریخ اردبیل خبر داد و بیان داشت: در این گنجینه ارزشمند نیز بهترین و فاخرترین آثار تاریخی اردبیل که در یک قرن اخیر نوشته شده، جمع‌آوری و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بنیاد دایرةالمعارف اردبیل یادآور شد: انتظار می‌رود با این حرکت، ضعف احتمالی در دستیابی محققان و پژوهشگران به کتاب‌های ارزشمند تاریخی برطرف شده و این کتابخانه مکانی باشد تا علاقمندان بتوانند در حوزه‌های تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی و همچنین رجال و مشاهیر از یافته‌های ارزشمند استفاده کنند.

وی از صاحبان کتاب‌های ارزشمند و تاریخی خواست در صورت نیاز نداشتن، کتاب‌های قدیمی و تاریخی را به این مجموعه اهدا کنند تا به صورت منبع ارزشمند صیانت شده و در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول