اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان خبر داد

اهدای 18 سند قاجار به سازمان اسناد گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای 18 سند قاجار به این نهاد خبر داد.

اهدای 18 سند قاجار به سازمان اسناد گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین عباس‌نژاد کارسیدانی در نشست سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به اهدای تعدادی سند مربوط به دوران قاجار به سازمان مذکور اظهار کرد: در راستای طرح جمع‌آوری اسناد خطی موجود در منازل مسکونی استان، تعداد 18 برگ سند مربوط به املاک مرحوم حاجی باقر اردو بازاری (چاییجی منصور) توسط یکی از نوادگانش عماد چاییجی منصور در اختیار این سازمان قرار گرفت.

وی، این اسناد را شامل اشتهاد نامچه، مصالحه نامچه، اجاره نامچه، مبایعه نامچه و صورت املاک عنوان کرد و افزود: قدمت تاریخی این اسناد مربوط به اواسط دوره قاجاریه تا اوایل دوره پهلوی اول است.

این مسئول با بیان اینکه اسناد مذکور به صورت امانی در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قرار گرفته است، تصریح کرد: این اسناد پس از تصویر برداری در آرشیو ملی ایران ثبت می‌شود.

عباس‌نژادکارسیدانی با اشاره به استقبال چشمگیر گیلانیان برای اهدای اسناد قدیمی خود به این سازمان، از مردم استان قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان موجب برافراشته شدن پرچم این نهاد در راستای شناسایی و احیای اسناد و نسخ خطی که نماد هویت ملی و بومی استان است، در سراسر کشور می‌شود.

انتهای پیام/2300/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول