اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت شمشیربازی استان اردبیل:

شمشیربازی را تعطیل کنیم، بهتر است

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت: سال 91 سال بسیار بدی از نظر اعتباری برای شمشیربازی استان بوده است و با ادامه این روند، سال آینده سال خوبی برای این رشته ورزشی نخواهد بود.

شمشیربازی را تعطیل کنیم، بهتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی صباغی صبح امروز در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: شمشیربازی را تعطیل کنیم بهتر است چرا که با ادامه روند کنونی و قطع حمایت‌های مادی از هیئت‌های ورزشی، شمشیربازی استان اردبیل دچار افت شدید خواهد شد.

صباغی با اشاره به وضعیت عملکردی این هیئت در سال 91 گفت: از نظر ورزشی و کسب مقام‌ها و عناوین آسیایی و کشوری، سال 91 سال پر مدالی برای شمشیربازی استان بوده و شمشیربازان اردبیلی نشان دادند در پروسه‌ای پنج ساله با قرار گرفتن در جمع بزرگان کشور، حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارند و این امر محصول حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مداوم و اصولی هیئت استان بوده است.

وی افزود: متاسفانه در سال جاری کمک‌ها و اعتبارات ناگهان به زیر 10 درصد کاهش یافت و عملاً هیئت با شوک ناگهانی مالی روبرو شد.

سرپرست هیئت شمشیربازی استان اردبیل تصریح کرد: ما امسال فقط مبلغ 4 میلیون تومان از اداره کل ورزش دریافت کردیم و این مبلغ در مقابل حجم اعزام‌ها و برنامه‌های هیئت استان، حتی کفاف هزینه گرمکن بازیکنان را هم نمی‌دهد.

وی ادامه داد: رشته شمشیربازی رشته‌ای گران قیمت و پر هزینه است و ما در چند سال اخیر سعی کردیم با تحمل فشار سطح توان تجهیز بازیکنان را بالا ببریم و تا حدودی هم موفق بودیم ولی در حال حاضر و با گران شدن تجهیزات، عملاً دیگر نه بازیکنان توان خرید دارند و نه هیئت می‌تواند تجهیزات مناسبی را خریداری کرده و در اختیار آنها قرار دهد.

صباغی اظهار داشت: امروز شاهدیم بسیاری از بازیکنان قدیمی و یا نفراتی که جدیداً جذب شده و در حال آموزش بودند به دلیل قیمت بالای تجهیزات و استهلاک آنها، دیگر در تمرینات حاضر نمی‌شوند.

سرپرست هیئت شمشیربازی استان اردبیل ادامه داد: شش ماه حق الزحمه معوق مربیان، بالغ بر 10 میلیون تومان بدهی هیئت به تولیدی‌ها و اشخاص، هزینه‌کرد اعزام‌ها از اول سال از جیب اعضای هیئت و سایر هزینه‌های جاری هیئت عملاً شمشیربازی استان را با چالشی بزرگ مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دیگر شخصاً هم توان حمایت مالی را نداریم و با ادامه این روند و عدم تخصیص بودجه برای هیئت، عملا بهتر است از سال آینده این رشته را تعطیل کنیم چون رفته رفته هم تعداد ورزشکاران کاهش پیدا می‌کند و هم عملاً مربیان دیگر انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت ندارند و ضمن اینکه هیئت استان هم دیگر توان تامین مالی و تجهیزاتی و به طبع آن برگزاری برنامه‌های مسابقاتی و آموزشی و همچنین اعزام‌ها را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه همه هیئت‌های ورزشی استان کم و بیش دچار چنین مشکلاتی هستند، ابراز داشت: بسیاری از هیئت‌های ورزشی استان نیمه تعطیل شده‌اند و یا تقریبا مشابه ما هستند و از سوی دیگر از قول تامین یک میلیارد ریالی استاندار اردبیل به هیئت‌های ورزشی نیز خبری نیست و با پایان سال هم فکر کنم بحث مالی به بعد از اردیبهشت ماه کشیده خواهد شد و عملاً ادامه این روند روز به روز وضع را بدتر خواهد کرد.

انتهای پیام/62003/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول