اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کرد

تامین آب دغدغه اساسی پتروشیمی شیراز

خبرگزاری فارس: مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بحث تامین آب به عنوان یکی از مشکلات اساسی بخش پتروشیمی شیراز اشاره کرد.

تامین آب دغدغه اساسی پتروشیمی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا حیدر‌نیا بعد از ظهر امروز در نخستین همایش ملی کاتالیست صنعتی اظهار داشت: با توجه به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ایجاد خودکفایی در کشور، امسال فعالیت‌های خوبی انجام شد که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد ادامه این حرکت باشیم.

وی با اشاره به فارس به عنوان قطب مهم پتروشیمی کشور عنوان کرد: از 76 طرح کشور در این زمینه، 42 طرح تولیدی بوده که 36 طرح در منطقه عسلویه، 17 طرح در ماهشهر و حدود 14 طرح در استان فارس و بیشتر در مناطق جنوبی آن در حال اجرا است.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ابراز داشت: بحث آب در پتروشیمی دارای اهمیت بالایی است و تنها وعده دادن مسئولان کفایت نمی‌کند چرا که ایجاد مشکل در این بخش باعث بروز هزینه بالایی برای کشور می‌شود و آبفای این استان باید رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

حیدر‌نیا تصریح کرد: اگر چه وزارت نفت بر همکاری با دانشگاه تاکید دارد، اما ارتباط صنعت و دانشگاه جدی گرفته نشده‌ است.

این مسئول با تاکید بر لزوم ایجاد کنسرسیوم علمی ادامه داد: دانشگاه باید با صنایع مختلف در ارتباط باشد و واحدهای پژوهشی وزارت و دانشگاه با تشکیل کنسرسیوم می‌توانند این امر را تحقق بخشند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: دانشجویان را باید با صنعت آشنا کرد تا با تجمیع علمی از ایجاد هزینه پژوهشی موازی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر‌ لزوم تشویق شرکت‌های خصوصی فعال خاطرنشان کرد: حمایت مالی در هر قالبی از بخش خصوصی و ایجاد قانونمندی کارساز برای توسعه این بخش ضروری است.

به گزارش فارس، همایش ملی کاتالیست‌های صنعتی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دوم و سوم اسفند ماه جاری در سالن همایش‌های دانشکده شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز با حضور استادان و پژوهشگران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول