اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان مطرح کرد

جای خالی پتروشیمی در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در استان همدان فقط یک واحد پتروشیمی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد که کافی نیست و جای خالی این صنعت در استان احساس می‌شود.

جای خالی پتروشیمی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید سیاری عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بهترین شعاری بود که توسط مجریان باید عملیاتی شود، اظهار داشت: هدفم در همدان این است که در پایان خدمتم، درآمد سرانه استان همدان افزایش چشمگیری یابد.

وی ادامه داد: استان همدان باید به جایگاهی برسد که سازمان صنعت، معدن و تجارت در افزایش سرانه درآمد همدان در کشور سهم بسزایی را ایفا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در ادامه با اشاره به اینکه افزایش درآمد سرانه استان با کسب شناخت و تجویز نسخ و پیگیری امور محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی بازرگانان به سمت تولید روی می‌آورند، درصد موفقیت آنها افزایش می‌یابد و شناخت بازار مهم‌ترین مؤلفه در موفقیت تولید است.

وی اضافه کرد: استان همدان با توجه به موقعیت ویژه‌ای که در نیمه غربی کشور دارد، در بخش کشاورزی، معدنی و انسانی دارای ظرفیت‌های بالایی است.

سیاری عنوان کرد: همدان با تاریخ چند هزار ساله خود پایتخت تاریخ و تمدن ایران است و در حال حاضر کشورهای نوکیسه سعی می‌کنند، برای خود تاریخی ولو جعلی ایجاد کنند، همدان باید از مزیت خود به خوبی استفاده کند. 

وی افزود: استان همدان در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها و جنگ تحمیلی ارادت خود را به امام و رهبری ثابت کرده و این موضوع هم می‌تواند یکی از پشتوانه‌های رشد و تعالی همدان قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه در استان همدان در بخش صنعت و معدن اقدامات خوبی انجام شده است، بیان داشت: جای واحدهای پتروشیمی در همدان احساس می‌شود و این در حالی است که ما در طول چهار سال گذشته با کمک مسئولان استان کرمانشاه، سه واحد پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بیش از 700 میلیون دلار راه‌اندازی کردیم.

وی در ادامه یادآور شد: تمام همت خود را معطوف به جذب تسهیلات برای راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی در همدان خواهم کرد.

سیاری در ادامه سخنان خود به فولاد و صنایع پایین دستی فولاد در استان همدان اشاره کرد و متذکر شد: در این حوزه فعالیت‌های خوبی انجام شده، اما کافی نیست با توجه به اینکه استان ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف دارد، می‌تواند از قابلیت کشوری برای ارتقاء بخش فولاد بهره‌مند شود. 

وی اضافه کرد: پیگیری و احیای واحدهای راکد با جذب سرمایه‌گذاری اندک، امکان فعالیت دوباره را دارند؛دلیل آن نیز وجود زیرساخت‌های مناسب در استان همدان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در ادامه به بیکاری در استان همدان اشاره کرد و گفت: یکی از آفت‌های استان، بیکاری جوانان است که مهارت‌آموزی، بالا بردن استانداردهای مهارتی، استفاده از تجهیزات و افزایش دانش مربیان از راهکارهای اساسی برون‌رفت از معضل بیماری است.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد جویندگان کار فاقد هرگونه مهارت و تخصصی هستند؛ باید شرایط کشور به گونه‌ای طراحی شود که با مهارت‌آموزی متقاضیان، کار تسهیل در استخدام و زندگی بهتر را تأمین کنیم.

سیاری با بیان اینکه خیلی از ماشین‌آلاتی که از غرب وارد می‌شود، توسط نیروهای داخلی کپی‌سازی می‌شود، افزود: برای توسعه ماشین‌سازی در استان با توجه به اینکه کپی‌سازی ماشین‌آلات که با کیفیت خوبی و یک چهارم قیمت انجام می‌شود، اهتمام ویژه‌ای خواهم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودم رشته زمین‌شناسی خوانده‌ام در بخش فرآوری و اکتشافات معدنی استان با توجه به ظرفیت همدان و اینکه اکثر معادن در حاشیه روستاها واقع شده، برای اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان برنامه‌هایی دارم.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در پایان سخنان خود به تنظیم بازار اشاره کرد و اظهار داشت: شناخت نیاز استان در کنار تأمین این نیازها با ارزان‌ترین قیمت در یک سیستم توزیع سالم، روان و کارا می‌تواند به تنظیم بازار کمک کند. 

پایان منحصر به فرد این مراسم قصیده‌خوانی پیمان زندی، سرپرست دفتر امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که به جای سخنرانی، فقط به اکتفا خواندن شعری در مورد جابجایی مدیران کرد.

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول