اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر

بغض‌ برنده سیمرغ جشنواره فیلم فجر در رشت

خبرگزاری فارس: هومن به‌منش برنده گیلانی سیمرغ جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلمبردار با حالت بغض‌ جوایز خود را دریافت و آن را به استادش تقدیم کرد.

بغض‌ برنده سیمرغ جشنواره فیلم فجر در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیین اختتامیه جشنواره همزمان جشنواره فیلم فجر رشت در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر برگزار شد.

- دقایقی پیش از آغاز رسمی مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر فضای داخلی مجتمع فرهنگی ‌هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت مملو از مخاطبانی بود که با شور و هیجان بسیاری پیروزی کشتی‌گیران ایران در فینال جام جهانی کشتی را تشویق می‌کردند که مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این زمینه همراه با مردم بود.

-دو ردیف نخست صندلی‌های سالن وارش با نوارهای صورتی رنگ از دیگر صندلی‌ها جدا شده بود که نشان می‌داد جایگاه برخی از بازیگران سینما و تئاتر ایران و گیلان مانند سعید راد، انسیه شاه‌حسینی، هومن به‌منش و جمعی از مسئولان سینمایی کشور است.

-در بین سخنرانی‌ها چند کلیپ زیبا درباره انقلاب اسلامی و تاریخچه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پخش شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

- حمید حاذق نیکرو مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد گیلان نخستین فردی بود که روی سن رفت و درباره سینمای ایران و وظایف سنگین آن در دنیای کنونی سخن گفت.

-در طول مراسم سعید راد بازیگر سینمای ایران چند بار از طرف تماشاگران مورد تشویق قرار گرفت که با ابراز احساسات او همراه بود.

-پس از سخنرانی چند نفر دیگر از مسئولان، نوبت به اجرای ارکستر موسیقی گیلان رسید که با اجرای چند قطعه زیبا به زبان فارسی و گیلکی و با خوانندگی شاهرخ شیر دوست بسیار مورد توجه حاضران در مراسم قرار گرفت.

- اجرای ارکستر موسیقی فرصتی برای خبرنگاران بود تا با چند نفر از مهمانان ویژه و مسئولان مصاحبه کنند.

- انسیه شاه‌حسینی کارگردان فیلم‌های دفاع مقدس در زمان دریافت جایزه خود با نقل خاطره‌ای از گیلانیان خواست تا قدردان چهره‌ها و بزرگان خود باشند و افرادی مانند زنده‌‌یاد شیون فومنی را فراموش نکنند.

- سعید راد نیز در هنگام دریافت هدایای خود با اشاره به علاقه خود به شهر رشت، گفت: پس از غیبت 20 ساله، دو روز است که به ایران بازگشتم و به دلیل علاقه و خاطراتم از رشت به این شهر آمدم و مردم گیلان را بسیار دوست دارم.

- در پایان این مراسم از سه نفر از سینماداران قدیمی سینماهای سپیدرود، میرزا کوچک و 22 بهمن رشت با اهدای جوایزی تجلیل شد.

- هومن به‌منش، هنرمند رشتی و بهترین فیلم‌بردار جشنواره سی و یکمین فیلم فجر در حالی که بغض گلویش را گرفته بود با اشاره به استادش فرهاد ربیعی، اظهار کرد: در کنار ربیعی جوانی نشسته است که بنده را به یاد 15 سال پیش انداخت آن زمانی که وی با همین دقت روش درست فیلم‌برداری را به بنده آموخت و موجب شد تا امروز به سیمرغ جشنواره دست یابم.

- به‌منش برنده سیمرغ بهترین فیلم‌برداری، هدیه خود را به استادش فرهاد ربیعی از هنرمندان پیشکسوت گیلان تقدیم کرد که با استقبال و تشویق حاضران در مراسم همراه بود.

- در پایان این مراسم فیلم «هیس، دختران فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده بهترین فیلم از نگاه تماشاگران معرفی شد.

- فیلم‌های دل بی‌قرار، سر به مهر، تنهای تنهای تنها، گام‌های شیدایی و استرداد نیز جزو بهترین فیلم‌ها از نگاه داوران و کارشناسان فرهنگی و هنری معرفی شدند.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول