اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاه‌حسینی:

نگاه رهبری به اهالی سینما یکسان است

خبرگزاری فارس: کارگردان سینمای ایران نگاه مقام معظم رهبری به تمام اهالی سینما را یکسان دانست و گفت: ایشان آشنایی کامل با فضای سینما دارند و به آینده آن امیدوار هستند.

نگاه رهبری به اهالی سینما یکسان است

انسیه شاه‌حسینی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین فیلم خود با نام «زیباتر از زندگی»، اظهار کرد: زیباتر از زندگی چهارمین فیلم من بوده و درباره زندگی شهید مهدی علم‌الهدی ساخته شده است.

به گفته وی، فیلم زیباتر از زندگی بهانه‌ای برای بیان سخنانی درباره شرایط بحرانی بود و اینکه شهدا افرادی یک وجهی نبودند و اهل علم، زندگی و عشق نیز بودند.

*«زیباتر از زندگی» نمایش وجه دیگری از شهداست

کارگردان سینمای ایران، به انتقادهای برخی افراد درباره نشان دادن شخصیتی غیرنظامی از شهید علم‌الهدی در فیلم زیباتر از زندگی اشاره کرد و گفت: برخی افراد از بنده می‌پرسند که چرا شهید علم‌الهدی کسی را در این فیلم نمی‌کشد.

وی با بیان اینکه فیلم زیباتر از زندگی به دنبال ارائه وجهه دیگری از شهدا بوده است، تصریح کرد: شهدا نیز مانند ما انسان بودند اما آن ها توانستند راه کمال را به سرعت طی کنند.

شاه‌حسینی افزود: حضرت امام علی (ع) در نهج‌البلاغه فرمودند «در زمان جنگ به آسمان، ستارگان و طبیعت نگاه کنید و نیرو بگیرید».

وی شهید مهدی علم‌الهدی را مفسر نهج‌البلاغه نامید و گفت: این شهید بزرگوار نیز در اوج بحران‌ها به دوستانش می‌گفت «به طبیعت بنگرید و نسیم را ببینید که چگونه به شما می‌رسد».

*ارادت شاه‌حسینی به شیون فومنی

کارگردان فیلم زیباتر از زندگی، رشت را شهر انسان‌های فرزانه، نویسندگان و هنرمندان بسیار خوب نامید و یادآور شد: چند سال پیش زمانی که نخستین رمان خود با نام «توپ و چنار» را نوشتم، پیش از چاپ نزد مرحوم شیون فومنی آمدم و چند بار این رمان را خواندیم و به صورت کلی آن را ویرایش کردیم و هنوز به وی ارادت دارم و به آثار شیون علاقه‌مند هستم.

وی با اشاره به جوایز فیلم زیباتر از زندگی در جشنواره‌های مختلف، خاطرنشان کرد: این فیلم سیمرغ زرین نگاه ملی جشنواره سی و یکمین فیلم فجر را کسب کرده است.

به گفته شاه‌حسینی، فیلم مذکور در مراسم ویژه ققنوس نیز برنده شد و در مراسم تجلی اراده ملی نیز برنده پنج جایزه شده است.

*رهبری با فضای سینما آشنایی کامل دارند

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره سینما و در دیدار با سینماگران، تصریح کرد: یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سخنان رهبری، آگاه بودن ایشان نسبت به فضای سینما است.

این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: تصور نمی‌کردم ایشان تا این اندازه درباره ادبیات 10 سال اخیر آمریکا و یا ادبیات قرن 19 روسیه و فرانسه مطالعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به خوبی با اصول فیلم‌نامه‌‌ نویسی آشنا هستند و آن را توضیح می‌دهند، گفت: بنده مدرس فیلم‌نامه ‌نویسی هستم اما سخنانی که ایشان درباره «درام‌نویسی» بیان کردند در هیچ کلاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

*درخواست از مقام معظم رهبری

شاه‌حسینی به جلسات دروس خارج از فقه مقام معظم رهبری در روزهای سه‌شنبه و پس از نماز اشاره کرد و یادآور شد: درخواست بنده این است که برخی فیلم‌نامه‌‌نویس‌ها در چنین جلساتی شرکت کنند و ایشان دقایقی درباره سینما، درام و فیلم‌نامه ‌‌نویسی با آن ها صحبت کنند.

وی روحیه مقام معظم رهبری را سرشار از امید به آینده دانست و خاطرنشان کرد: با تمام مشکلات موجود در کشور، ایشان به آینده سینمای ایران بسیار امیدوار هستند.

کارگردان فیلم‌های «غروب شد بیا»، «شب بخیر فرمانده» و «پنالتی»، با اشاره به نظر مقام معظم رهبری درباره برخی حواشی سینمای ایران، تصریح کرد: در برابر سخنان حضرت آقا احساس کردم که مشکلات و حواشی سینمای ایران برای ایشان مانند دعوایی است که کودکان در بین بازی کردن انجام می‌دهند و پدر از بالا به کودکان نگاه می‌کند و با مهربانی لبخند می‌زند.

*نگاه مقام معظم رهبری به اهالی سینما یکسان است

وی نگاه مقام معظم رهبری به تمام اهالی سینما را یکسان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان با فضای سینمای ایران آشنایی کامل دارند و مانند یک صخره ایستاده‌اند و به آینده بسیار امیدوار هستند.

شاه‌حسینی گفت: در پایان جلسه ملاقات سینماگران با مقام معظم رهبری باعث شد غبار و خستگی یک ساله کار از دوش ما برداشته شود و نوای امید در روح تمام حاضران در آن جمع دمیده شود.

*باید از اکنون برای ابدیت برنامه‌ریزی کرد

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با سینماگران فرمودند «تاریخ انقلاب اسلامی تنها 34 ساله نیست و باید از اکنون برای ابدیت برنامه‌ریزی کرد».

کارگردان فیلم زیباتر از زندگی، این سخن مقام معظم رهبری را پاسخی به برخی کارگردان‌هایی دانست که فیلم‌هایی با تاریخ انقضا و برای چند سال دوره مدیریتی خود می‌سازند.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول