اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

منشور 8 ماده‌ای مبارزه با فساد مورد غفلت واقع شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: منشور هشت ماده‌ای مبارزه با فساد چندان که باید مورد توجه قرار نگرفت.

منشور 8 ماده‌ای مبارزه با فساد مورد غفلت واقع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری که به عنوان منشور مبارزه با فساد نامیده شد، در اردیبهشت 1380 لزوم سلامت نظام اداری و اقتصادی را طرح کرد.

وی افزود: اگر فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری مورد توجه سه قوه قرار گرفته بود، فساد 3 هزار میلیاردی پیش نمی‌آمد.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت دستگاه قضایی برای پرونده فساد مالی احکام لازم را پس از بررسی و دقت فراوان صادر کرد.

ایمانی ادامه داد: باید توجه کرد که مبارزه با مفاسد اقتصادی بهترین کمک به تولید ملی و شکوفایی اقتصادی است و اینکه برخی عنوان می‌کنند برخوردهای از این دست سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد، صحیح نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در فضای پاک می‌تواند رشد کند و به تحصیل سود امیدوار باشد چنانکه اگر تمام ظرفیت‌های تولید را به کار بگیریم اما روزنه‌های فساد داشته باشیم مانند ظرفی که دائم در آن آب بریزند، از رخنه‌ها بیرون می‌ریزد و هیچ‌گاه پر نمی‌شود.

ایمانی بیان کرد: بروز مفاسد اقتصادی در جامعه نشان می‌دهد که رابطه بر ضابطه حاکم است و افراد باید برای تامین خواسته‌های خود به راه‌های غیرمشروع متوسل شوند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مقام معظم رهبری از سال‌های قبل به این نتیجه رسیده بودند که به خاطر اینکه دشمن در عرصه‌های دیگر توفیق نداشته به عرصه اقتصاد وارد می‌شود و از همین رو سال‌ها را با عناوین اقتصادی نامگذاری می‌کردند.

به گفته وی، اگر منشور هشت ماده‌ای از سال 80 تا به امروز توسط دولت‌های مختلف و مجلس‌های متفاوت دنبال شده بود، بسیاری از مسائل اقتصادی امروز پیش نمی‌آمد.

ایمانی ابراز داشت: قوه قضائیه در مورد برخورد با مفاسد اقتصادی خوب عمل کرده اما باید توضیح دهد که در پیشگیری چه قدمی برداشته است.

وی گفت: اینکه یک جوان سال‌ها قبل توانست تا بالاترین رده‌ها نفوذ کرده و به عنوان هدیه به افراد ذی‌نفوذ رشوه دهد و دوباره این موضوع در پرونده 3 هزار میلیاردی تکرار شد نشان می‌دهد که با ریشه‌ها و علل فساد برخورد نشده و تنها به برخورد با معلول کفایت شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: مگر جامعه چقدر تحمل دارد که چندی یک بار شاهد برخورد با معلول‌ها باشد، مردم انتظار دارند مسئولان در قبال خون شهدا مسئول بوده و به سراغ ریشه‌ها رفته و علت اختلاس و فساد را پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتم اسفند ماه سالروز تشکیل امور تربیتی آموزش و پرورش، گفت: جلوگیری از کمرنگ شدن ارزش‌های انقلاب، ایجاد هماهنگی موثر و مستمر بین عوامل تربیتی در فضای آموزش، توجه جدی به نقش معلمان در عرصه تربیت و تاثیر مستقیم امور تربیتی در دانش‌آموزان و ارزشیابی این مسئله عمده‌ترین وظایف امور تربیتی است.

ایمانی افزود: با توجه به معنای تربیت که پرورش استعدادهای نهفته و قابلت‌های موجود در نهاد انسان و به فعلیت رساندن آن است، عظمت کار و حساسیت شغل معلمان در عرصه تربیت و پرورش نسل آینده مشخص می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که در سایه تحول نظام آموزش و پرورش، مسئله تربیت مورد توجه جدی مسئولان نظام آموزش و پرورش قرار گیرد.

انتهای پیام/ 2448/و40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول