اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

نقشه‌های دشمنان در پرتو وحدت و خدمت خنثی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: در پرتو وحدت و خدمت می‌توان نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

نقشه‌های دشمنان در پرتو وحدت و خدمت خنثی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: پس از تغییرات صورت گرفته در دولت آمریکا، شعارهایی درباره مذاکره و سازش با ایران مطرح شد و افرادی بدون توجه به حواشی این سخنان مطالبی را در این باره در داخل کشور مطرح کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی این موضوع را تبیین کرده‌اند و بهتر است که فرمایشات ایشان در این زمینه را برای بار دیگر به دقت مطالعه و یا گوش کنیم.

عربپور با اشاره به اینکه مردم ایران مردمی منطقی و اهل تعامل هستند و اهل نزاع و دعوا با سایر کشورها نیستند، تصریح کرد: حرف افرادی که صحبت از سازش و مذاکره با آمریکا می‌کنند از سر مکر و حیله است، زیرا آنها مذاکراتی را قبول دارند که هر چه مطرح کردند از سوی ایران پذیرفته شود و مانند دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برده آنها باشیم.

امام جمعه موقت کرمان اذعان داشت:‌ دشمنان باید بدانند ملت ایران که 34 سال با این نوع استعمار مقابله کرده به جایگاه خود در قبل از پیروزی انقلاب بر نمی‌گردد و مردم ایران اسلامی در تبعیت از رهبری، تن به مذاکرات و سازش‌هایی نمی‌دهند که اقتدار و اعتبار آنها را از بین ببرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بعد از گلایه دردمندانه مقام معظم رهبری روسای سه قوه اعلام کردند که گوش به فرمان رهبری هستیم و نمایندگان نیز از بروز این مورد عذرخواهی کردند، اما این عذرخواهی باید در عمل نیز خود را نشان دهد.

عربپور بیان کرد: مردم خدمتگزارانی را می‌خواهند که امنیت، آرامش، برادری و محبت را برای آنها به ارمغان آورند و خدمت همراه با تفرقه، جدایی و پخش حرف‌هایی که ایجاد کننده کدورت باشد را قبول نمی‌کنند.

وی ابراز داشت: ‌مردم ایران اسلامی برای هر فرد تا زمانی احترام قائل هستند که در خط رهبری باشد و اگر فرد یا مسئولی در رفتار یا گفتار خود زاویه‌ای با رهبری داشته باشد، مردم با او کنار نمی‌آیند زیرا با هیچکس عقد اخوت نبسته‌اند.

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در پرتو وحدت و خدمت می‌توان نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

عربپور با اشاره به فعالیت سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان افزود: یکی از حقوق مصرف‌کنندگان این است که زمانی که برای خرید کالایی اقدام می‌کنند، کالاهای موجود از نظر کیفیت مطابق با استاندارد باشد و با قیمت مناسب عرضه شود.

وی گفت: آن چه که در داخل کشور تولید می شود باید در بحث رقابتی بهتر از کالاهای مشابه خارجی باشد تا مردم برای خرید کالاهای داخلی رغبت داشته باشند.

عربپور افزود: در حال حاضر که یک جنس بدون هیچ توجیهی 100 درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند، مردم از مجموعه‌هایی که شعار حمایت از حقوق مصرف‌کننده را می‌دهند می‌خواهند که به داد مردم برسند و در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نباید شعار دهیم و باید با آنالیز قیمت‌ها و محاسبه سود قانونی، کالاها را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد.

وی برخورد با محتکران و دلالان را امری ضروری دانست و اظهار داشت: اسلام در باره محتکران دستوراتی داده است که باید بر اساس آنها با افراد محتکر برخورد شود.

خطیب موقت کرمان با بیان اینکه رزمایش پیامبر اعظم در مناطقی از کرمان در حال برگزاری است، تصریح کرد: مانورها و رزمایش‌های برگزار شده برای سنجیدن توان دفاعی نیروهای مسلح کشور و آزمایش سلاح‌های ساخته شده برای دفاع از ایران، نظام و انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر حالت بازدارندگی دارد و دشمنان را مرعوب می‌کند.

وی از برگزاری کنگره بزرگداشت 7 هزار شهید زن در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: ‌از این تعداد 14 شهید زن مربوط به استان کرمان است که یک نفر در در مکه به شهادت رسیده، یک نفر در درگیری‌های قبل از انقلاب و 11 نفر هم در دوران انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند.

عربپور گفت: جشنواره ملی شعر و ادب زنان در حاشیه این کنگره در 9 اسفندماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80019 /ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول