اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اسکان اظطراری مسافران نوروزی

حسینیه‌های سعادت شهر ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: حسینیه‌های سعادت شهر مرودشت برای اسکان اظطراری مسافران نوروزی ساماندهی می‌شود.

حسینیه‌های سعادت شهر ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مرودشت در دومین جلسه ستاد طرح آرامش بهاری سعادت شهر که در بقعه امام‌زاده حسین (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به اجرای موفق طرح آرامش بهاری در سال گذشته اظهار داشت: تجربیات حاصل از اجرای این طرح در سال 90 و 91 هم‌اکنون در اختیار ما قرار دارد و باید از آن به نحو احسن در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران نوروزی استفاده کرد.

سعید مرادپور افزود: اجرای مراسم باشکوه تحویل سال نو در جوار مرقد مطهر امام‌زاده حسین (ع) و شهدا از جمله برنامه‌های ویژه‌ای است که در نخستین روز سال جدید با حضور در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

وی در مورد اسکان مسافران نوروزی گفت: در ایام بارندگی و برودت هوا و به منظور اسکان اضطراری، حسینیه‌های بزرگ شناسایی شده است که در صورت نیاز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره اوقاف مرودشت تصریح کرد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه جاری آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ماه سال 92 با ارائه خدمات متنوع فرهنگی و رفاهی به زائران و مسافران نوروزی ادامه می‌یابد.

بر اساس این گزارش همچنین بقاع متبرکه شهرستان جهرم در ایام نوروز 92 پذیرای مسافران و زائران نوروزی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جهرم گفت: با توجه به اسناد و مدارک تاریخی، قدمت شهر جهرم به دوران هخامنشیان می‌رسد که با ورود اسلام به ایران، مردم این سامان نیز به دین حق روی آوردند و از نیمه قرن دوم به دنبال هتک حرمت ماموران عباسی به ساحت مقدس اولاد علوی و فاطمی، شهر جهرم به یکی از مناطق امن و مناسب برای حضور اولاد ائمه اطهار (ع) تبدیل شد.

حجت‌الاسلام رسول نیک سرشت افزود: اولاد ائمه اطهار مدتی در این شهر سکونت کرده و یا از آنجا راهی خراسان می‌شدند به‌گونه‌ای که حرم مطهر بیش از 54 امام‌زاده در این منطقه واقع شده  و هرساله پذیرای زائران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

این مسئول ادامه داد: دو بقعه متبرکه امام‌زاده فضل‌بن موسی (ع) و امام زاده حسین (ع) در این شهر در ایام مختلف سال به ویژه ایام تعطیلات نوروز از مراکز عمده گردشگری مذهبی محسوب می‌شود و به همین منظور در این ایام با اجرای طرح ویژه آرامش بهاری توسط اداره اوقاف و امور خیریه جهرم برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و خدمات رفاهی ارائه می‌شود.

نیک سرشت برگزاری مراسم لحظه تحویل سال، برپایی ایستگاه‌های چای و آب جوش برای مسافران و راه‌اندازی خیمه معرفت دینی را از جمله برنامه‌های این طرح دانست و ابراز داشت: این برنامه‌ها به مدت 17 روز از 28 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین 92 در 30 بقعه متبرکه شهرستان جهرم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول