اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

احیای ملیت منهای دین از فتنه‌های دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: احیای ملیت نماد‌ها منهای دین، خدا و معنویت از فتنه‌های گذشته و آینده دشمنان و استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

احیای ملیت منهای دین از فتنه‌های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید احمد خاتمی در نخستین کنگره شهدای کارگر استان با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدای کارگر باید به این نکته توجه کنند که قدر عطر شهادت را در میان خانواده خود بدانند، اظهار کرد: عطر شهادت در تمام زمان‌ها جاودانه است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان افتخاری برای کشور است، افزود: اصفهان تنها شهرستانی است که یک روز در دوران دفاع مقدس صدها شهید را بالای دست خود گرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تعداد شهدای کارگر استان اصفهان را معادل شهدای 20 استان دیگر کشور دانست و تصریح کرد: جامعه کارگر کشور این افتخار را دارد که در اصل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکست دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی نقش کلیدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که پیش از انقلاب اعتصاب کارگران اتفاق نیفتاده بود شکست طاغوت امکان‌پذیر نبوده است، اضافه کرد: در زمان جبهه بیش از شش هزار شهید کارگر استان اصفهان با حضور در میدان نبرد جان خود را فدای اسلام کرده‌اند.

خاتمی با اشاره به اینکه جامعه کارگری کشور در تمام عرصه‌ها مدافع انقلاب و ارزش‌های ایران اسلامی بوده و هستند، تأکید کرد: این قشر همواره و در تمام عرصه‌ها وفادار مکتب دین و تشیع هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها درصدد مصادره کردن جامعه کارگری به نفع خود بوده‌اند، ادامه داد: اما جامعه کارگری لحظه‌ای به حمایت‌های دروغین کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها پاسخ نداده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این افتخار جامعه کارگری است که با حضور خود در دوران دفاع مقدس فرهنگ شهادت را با خون خود احیا کردند.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده امام خمینی (ره) زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: با برگزاری این کنگره‌ها یاد و خاطره شهدا در جامعه زنده و فرهنگ ایثار و شهادت نیز در میان مردم نهادینه می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه کشور و ملت ایران آرامش و امنیت امروز خود را مدیون فداکاری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند، ادامه داد: نسل سومی‌ها و چهارمی‌ها تنها اندکی از فیلم‌های دوران دفاع مقدس را مشاهده کرده‌اند اما رشادت‌های شهدا در دوران دفاع مقدس فیلم نبوده، بلکه واقعیت داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در هیچ زمانی نتوانسته است که نقشه‌ها و دسیسه‌های خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به نتیجه برساند، تصریح کرد: دشمن عنوان کرده بود که نا‌آرامی را به تهران می کشانیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت سبب زنده ماندن اسلام و انقلاب در مقابل تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان است، اضافه کرد: تا زمانی که این فرهنگ در میان مردم زنده بماند دشمنان نمی‌توانند ارزش‌های اسلام و انقلاب را به چالش بکشانند.

وی با اشاره به اینکه شهدا با پای خود و برای دفاع از دین و تشیع به جبهه رفته‌اند و جان خود را فدای ارزش‌های اسلام و انقلاب کرده‌اند، تأکید کرد: دشمنان همچنان برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای مقابله با دین دارند.

خاتمی حضور دین را در ایران خطری برای دشمنان دانست و افزود: احیای ملیت نماد‌های منهای دین، خدا و معنویت از فتنه‌های گذشته و آینده دشمنان و استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن درصدد این است که نماد‌های ملی برجسته تر از نماد‌های دینی شود، گفت: این فتنه‌ای است که دشمن برای تحریف و تخریب دین در سر دارد و پیام شهدا حاکی از این بوده که هویت آنها با دین گره خورده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان از ایران هسته‌ای نمی‌ترسند بلکه ترس دشمن از اسلامی بودن ایران است، اظهار کرد: جوانان امروز باید جلوه اسلامی و دینی همچنین دینداری خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/63004/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول