اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی-32

آزمون: نقش زنان انقلابی و شهید در جامعه تبیین شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: در برهه کنونی، بسیار لازم است تا نقش زنان انقلابی و شهید در جامعه تبیین شود.

آزمون: نقش زنان انقلابی و شهید در جامعه تبیین شود

مریم آزمون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میامی هم‏زمان با برگزاری نخستین یادواره شهدای زن استان سمنان اظهار داشت: تبیین نقش زنان انقلابی و شهید در انقلاب و جامعه اسلامی برای تغذیه فکری و مسائل تربیتی و سیاسی نسل امروز به خصوص استحکام بنیان خانواده لازم است.

وی تصریح کرد: رشد معنوی، تربیت صحیح اسلامی، معرفی الگوی خوب و موفق برای زن و دختر مسلمان امروز و تعمیم آن در جامعه به ویژه نسل‌های سوم و چهارم از جمله اهداف برگزاری یادواره‌ای با عنوان «آیه‌های آسمانی» است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: زنان در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن مانند مردان نقش بسزایی داشته و دارند و همان‏طور که امام خمینی (ره) فرمودند، باید یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شود.

دفاع بر مرد و زن واجب است

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: طبق آیه شریفه قرآن، دفاع برای هر مرد و زن واجب بوده و خداوند دفاع را مختص مرد قرار نداده است.

آزمون ادامه داد:  همان‏طور که میزان سنجش اعمال افراد تقواست نه جنسیت، بنابراین رسالت دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی بر دوش همه و در این برهه زمانی دفاع بر عموم واجب است.

وی تأکید کرد: زنان تحصیل‏کرده و فعال در جامعه باید از بی‏بی دو عالم تأسی گرفته و حضرت زینب (س) را سرمشق و الگو قرار دهند.

زن ایرانی باید در جامعه حضوری فعال و آگاهانه داشته باشد

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: زن ایرانی و مسلمان باید همواره در عین حفظ حجاب و عفت در مقابل دشمنان از ولی‏فقیه و امام زمان خود دفاع ‌کند.

آزمون ادامه داد: زن ایرانی باید مانند حضرت زینب (س) که برای خروج از منزل او را احاطه می‌کردند که نکند چشم ناپاکی او را ببیند و با خطبه‏خوانی کاخ یزید را ویران کرد، در جامعه حضوری فعال و در عین حال آگاهانه داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما نیز باید امروز با بصیرت گام برداریم و عمل و حرکت کنیم و همواره باید پشت سر ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای باشیم.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان امروز در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول