اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی-21

سیفی: زنان جامعه در دفاع از حریم ولایت نقش‏آفرینی می‏کنند

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان شاهرود گفت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، به خوبی در دفاع از حریم ولایت نقش‏آفرینی می‏کنند.

سیفی: زنان جامعه در دفاع از حریم ولایت نقش‏آفرینی می‏کنند

طاهره سیفی در گفتگو با خبرنگار فارس در شاهرود در آستانه برپایی یادواره شهدای زن استان سمنان اظهار داشت: هدف از برپایی این مراسم، تجلیل و زنده ماندن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت زنان شهید به نسل‌های آینده است.

وی با اشاره به دفاع از ارزش‌های اسلامی و نقش زنان اظهار داشت: جنسیت در اسلام منافاتی در دفاع از ارزش‌های دینی نداشته؛ بلکه مهم‏ترین وظیفه و نقش هر مسلمان در مقابله با دشمنان و دفاع از آرمان‌های اسلامی و انسانی است.

سیفی در ادامه بیان داشت: اسلام دین برابری و برادری و مساوات است؛ تفاوتی در دین‏داری زنان و مردان نیست بلکه تبلیغ فرهنگ اسلام از جمله ضروریات دینی و مذهبی هر فرد مسلمان است.

زنان  جامعه در دفاع از حریم ولایت نقش‏آفرینی می‏کنند

رئیس بسیج جامعه زنان شاهرود با اشاره به رسالت زنان در پایداری از حریم ولایت و اقتدا به حضرت زهرا(س) اظهار داشت: نقش‏آفرینی زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در دفاع از حریم ولایت با مسئولیت‌های تربیتی فرزندان و نقش‌آفرینی در تمام سطوح جامعه و با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) در این راه صورت می‌گیرد.

سیفی نقش تربیتی و حمایتی زنان از مردان را در دفاع از ارزش‌های الهی مهم توصیف و خاطرنشان کرد: نهاد خانواده مهم‏ترین اصل در تربیت فرزندان از دیدگاه اسلام است که در این راستا، حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» و این بهترین رهنمود برای نقش تربیتی زنان به عنوان مدیران نمونه در خانواده مطرح می‌شود.

توجه به عفت و حجاب زنان مهم‏ترین عامل در مقابله با دشمنان است

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان شاهرود با اشاره به تهاجم فرهنگی و راه مقابله با آن بیان داشت: توجه به عفت و حجاب زنان و سبک زندگی اسلامی مهم‏ترین عوامل موثر در مقابله با دشمنان است.

سیفی تصریح کرد: نمونه بارز الگوی زنان مسلمان از شهدای صدر اسلام و دخت گرامی پیامبر اکرم(ص)، حضرت زهرا(س)، به عنوان مادر نمونه و همسر وفادار و مظلو‏م‏ترین زن شهید در اسلام است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای زن در سطح پایگاه‌های بسیج خواهران تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های ابلاغی فرهنگی در حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های تابعه آنها، یادواره‌های پرشکوهی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زن و الگوسازی از آنان برای زنان و دختران صورت گرفته است که با استقبال خوبی از جانب بانوان بسیجی و غیر بسیجی روبه‌رو شد و این نشان‏دهنده اشتیاق بانوان در جهت حفظ ارزش‌های والای شهداست.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، سوم اسفند 91 در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول