اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر فارس:

شهدا نرفتند که ما بر سر مرغ و برنج به جان یکدیگر بیفتیم

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر فارس گفت: بهترین فرزندان این مرز و بوم نرفتند که عده‌ای برای مرغ و برنج به جان یکدیگر بیفتند.

شهدا نرفتند که ما بر سر مرغ و برنج به جان یکدیگر بیفتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار غلامحسین غیب پرور بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای زن استان فارس اظهار داشت: گاهی وصیت‌نامه شهدای کم‌سن و سال را که مطالعه می‌کنیم، پی می‌بریم عرفای تمام و کمالی در پس این ظاهرهای کودکانه نهفته بوده که درجات عالیه تعالی و قرب الی‌الله را طی کرده بودند.

وی افزود: ملت ایران برای حفاظت از آرمان‌های انقلاب و نظام بهترین فرزندان خود را تقدیم کرده و در سخت‌ترین شرایط بر سر ارزش‌ها ایستاده است.

غیب پرور ادامه داد: اکنون نیز مانند همیشه در کنار رهبر خود می‌مانیم و در مسیر شهدا ایستادگی می‌کنیم.

فرمانده ارشد سپاه استان فارس اضافه کرد: این اوضاع نیز می‌گذرد و دشمن مطمئن باشد که ملتی که از مرگ نهراسیده از گرانی و فشار اقتصادی هرگز نمی‌ترسد.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت معصومه (س)، برجسته‌‌ترین ویژگی آن حضرت را ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری عنوان کرد.

غیب پرور بیان کرد: حضرت موسی‌بن جعفر (ع) فرزندان بسیاری داشت که یکی از آن‌ها حضرت معصومه (س) است، اما این بانو نسبت به دیگران از توجه بیشتری برخوردار است.

وی ابراز داشت: نام آن حضرت فاطمه و معصومه لقبی است که برادر بزرگوارشان امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع) انتخاب کردند.

غیب‌پرور تصریح کرد: زمانی که امام رضا (ع) در یک حرکت اجباری در سال 200 هجری قمری از مدینه منوره به سمت خراسان حرکت فرمودند، تنها مسافرت کردند، حتی یگانه پسر برومند ایشان یعنی حضرت جواد (ع) نیز همراه ایشان نبودند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه امام رضا (ع) را از مسیرهای خشک و بیابان ایران حرکت دادند چراکه آنان از علاقه مردم ایران نسبت به اهل بیت (ع) آگاه بودند، گفت: اگر حضرت رضا (ع)‌ را از مسیرهایی که محل تجمع مردم است، حرکت می‌دادند جمعیت فوق‌العاده بسیاری به آن حضرت می‌پیوستند کما اینکه حضرت احمدبن موسی (ع) در شیراز چنین شد و به همین دلیل نرسیده به شیراز آن حضرت را به شهادت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) طی نامه‌ای خواهرش حضرت معصومه (س) را از مدینه فراخواند، اما اینکه حضرت معصومه (ع) به طور دقیق چه تاریخی حرکت کردند و مسیر حرکت چگونه بوده معلوم نیست اما شهر ساوه قطعی است.

غیب‌پرور اضافه کرد: آن حضرت زمانی به این شهر رسیدند، حکومت جنگی نمایان با کاروان او انجام دادند و تمام امامزادگان مرد را شهید کردند و آن حالات روحی و مصائبی که بر حضرت معصومه (س) گذشت باعث بیماری این مخدره شد فرمودند که او را به قم منتقل کنند.

وی ادامه داد: برجسته‌ترین ویژگی حضرت معصومه (س) ولایت‌پذیری آن حضرت است و زمانی که امام رضا (ع) می‌خواست از مدینه حرکت کند به دستور ایشان همراه او به ایران نیامدند و پس از یک‌سال با اذن امام حرکت کردند.

وی ولایت‌پذیری خانواده‌های شهدا را برگرفته از اهل بیت (ع) مانند حضرت معصومه (س) دانست و افزود: در مجالس مربوط به شهدا مفهومی مهم‌تر از ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری وجود ندارد.

غیب‌پرور حرکت تمام شهدا را در مسیر اسلام، انقلاب و رهبری ذکر کرد و گفت: در این برهه از زمان و با توجه به شرایط تحریم‌های اقتصادی و تهاجم فرهنگی دشمنان نیز باید به این نکته توجه داشت که شهدای ما برای چه شهید شدند و اهداف آنان چه بوده است و اگر به این مسئله توجه کنیم، جامعه اسلامی به سعادت می‌رسد.

به گفته وی، خانواده شهدا به ائمه اطهار و مادران شهدا سمیه‌وار به فاطمه زهرا (س) و فاطمه معصومه (س) اقتدا کردند به گونه‌ای که در سرکشی به آنها جز سفارش انقلاب و نظام سخن دیگری نمی‌شنویم.

فرمانده سپاه فجر فارس در بخش پایانی سخنان خود به ام‌احمد مادر حضرت شاه‌چراغ (ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت دارای مناقب فراوانی بود به‌طوری که امام موسی کاظم (ع) ارادت فراوانی به آن حضرت داشت و امروز آرامگاه این حضرت در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) قرار دارد و لازم است که مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه در شناساندن این بزرگوار به شیعیان اقدامات مؤثری انجام دهند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان فارس نیز در این مراسم با تصریح اینکه این دومین یادواره شهدای زن استان فارس است، گفت: این برنامه در سالروز شهادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) بیانگر این است که شهدای زن نیز ادامه دهنده راه اهل بیت عصمت و طهارت بودند.

راضیه علی محمدی ضمن برشمردن اهمیت حضور زنان در جبهه‌های دفاع مقدس تصریح کرد: آثار دلاوری‌ها و پیروزی رزمندگان حکایت حضور زنان سلحشوری است که گام‌ به ‌گام با آنان حرکت کرده و موجب پیروزی رزمندگان در عملیات‌ مختلف شدند.

به گزارش فارس، در بخش پایانی مراسم یادواره شهدای زن فارس از تندیس نمادین 146 شهید استان فارس برای نخستین بار رونمایی شد و از خانواده‌های معظم شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

در این مراسم طاهره مهیمنیان به بیان خاطراتی از پدر و مادر شهید خود پرداخت که در کوران انقلاب در سال 60 به دست منافقان کوردل به لقاالله پیوستند.

پخش فیلمی از بانو باختر بیگلری نخستین شهیده انقلاب و همچنین نقل مطالبی از شهدای زن مطرح مانند بانو نسرین افضل از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

این یادواره که همزمان با سراسر کشور و با حضور خانواده‌های 146 شهید زن فارس برگزار شد، پیش‌یادواره کنگره ملی 7 هزار زن شهید کشور است که 16 اسفند ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 2448/ب40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول