اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان:

مردم مصرف آب را در روزهای پایانی سال مدیریت کنند

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: با توجه به کاهش 37 درصدی بارندگی در همدان نسبت به سال قبل، مردم باید در روزهای پایانی سال مصرف آب را مدیریت کنند.

مردم مصرف آب را در روزهای پایانی سال مدیریت کنند

سیدهادی حسینی‌بیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان ضمن فرا رسیدن سال نو و مصرف بالای آب در منازل اظهار داشت: با فرا رسیدن سال جدید به رسمی که از قبل عادت بوده، مردم خانه‌تکانی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بارندگی امسال نسبت به سال قبل 37 درصد کاهش داشته و نسبت به بلندمدت 28 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم از مردم می‌خواهیم که از مصرف بی‌رویه آب در این ایام خودداری کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه امیدواریم در روزهای پایانی سال شاهد بارندگی باشیم، خاطر نشان کرد: برای رهایی از بحران آب که از عدم بارش ناشی شده است، همه مردم باید مدیریت مصرف داشته باشند.

وی تصریح کرد: همکاران ما در شرکت آبفای استان تلاش شبانه‌روزی دارند که آب مطمئنی را توزیع کنند تا در خدمت مردم شریف استان گذاشته شود و به این ترتیب قطعی نداشته باشیم.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه سقایی آب استان وظیفه شرکت آبفاست، افزود: امیدواریم مردم نیز ما را کمک و یاری دهند تا کمبود بارش‌ها را با مدیریت مصرف مشترکان مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در این ایام برای شست‌وشو در صورت دارا بودن چاه از آب شرب استفاده نکنند، عنوان کرد: مردم با استفاده از چاه‌های آب منازل در شست‌وشو می‌توانند، کمک‌کننده به مسئله کاهش مشکل بی‌آبی باشند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر اینکه مردم شست‌وشوی فرش‌ها را به قالیشویی بسپارند، ابراز داشت: مشترکان می‌توانند از جارو برای تمیز کردن درب منازل و حیاط استفاده کنند و از آب شرب برای آبیاری فضای سبز منزل استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه اسفندماه جاری قطعاً قطعی آب نخواهیم داشت، گفت: شرکت آبفای استان تمام توان خود را برای تولید آب قرار داده و برای مدیریت آب شیفت‌های شبانه‌روزی گذاشتیم تا به نحو احسن خدمات‌رسانی کنیم.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه از دی ماه خود را برای مدیریت آب آماده کردیم، افزود: در این مدت تلاش کردیم، چاه‌هایی که مشکل داشتند، تعمیر کنیم و در نگهداری آن کوشا باشیم و با تمام ظرفیت برای مردم استان آب تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار لیتر در ثانیه برای مردم آب تولید می‌کنیم، بیان داشت: هم‌اکنون پشت سد اکباتان 12 میلیون متر مکعب آب وجود دارد که مدیریت این میزان آب، کمک مردم را می‌طلبد که اگر چنین باشد، تابستان را به خوبی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول