اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی آموزش و پرورش خرم‌دره خبر داد

ارسال راهکارهای بهبود آموزشی به مدارس خرم‌دره

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: راهکارهای بهبود آموزشی به مدارس خرم‌دره ارسال شده است.

ارسال راهکارهای بهبود آموزشی به مدارس خرم‌دره

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رضا حیدری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اقدامات بهبود نتایج آموزشی و بهره‌گیری از نتایج امتحانات اظهار داشت: تشکیل جلسه‌های کیفیت‌بخشی هفتگی یکی از این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: طرح و تصویب مصوبه نظارت ویژه بر مدارس هیات امنایی به ویژه برنامه‌های آموزشی این مدارس با همکاری کارشناس انجمن اولیاء و برگزاری نخستین جلسه مدیران و روسای هیئت امنای مدارس هیئت امنایی مقطع ابتدایی از دیگر برنامه‌های صورت گرفته است.

معاون آموزشی آموزش و پرورش خرم‌دره با اشاره به تجزیه و تحلیل امتحان‌ها در سه مقطع و طراحی برنامه‌های کیفیت‌بخشی آموزشی متناسب با هر مقطع بیان داشت: در مقطع ابتدایی اقدام‌های لازم برای شناسایی دانش‌آموزانی که نیازمند توجه بوده و دارای اختلالات یادگیری هستند، صورت می‌گیرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی مدارس برای حضور دانش‌آموزان داری اختلالات یادگیری در مرکز اختلالات یادگیری برای بهره‌گیری از آموزش‌های ویژه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه معلمان پایه اول در دوم بهمن ماه سال‌جاری از دیگر اقدام‌های انجام شده است.

حیدری در ادامه با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در مقطع راهنمایی تصریح کرد: طراحی و ارسال فرم تجزیه و تحلیل امتحانات به تفکیک دروس هر پایه و تهیه نمودارهای درس به درس وضعیت قبولی و همچنین میانگین نمرات درس به درس در آموزش و پرورش از دیگر اقدام‌ها محسوب می‌شود.

وی به برگزاری جلسه تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات مدارس راهنمایی با حضور مدیران مدارس راهنمایی در 17 بهمن ماه سال‌جاری اشاره و اضافه کرد: جمع بندی راهکارهای بهبود آموزشی صورت گرفته و به مدارس برای اجرا ارسال شده است.

معاون آموزشی آموزش و پرورش خرم‌دره با بیان اینکه تجزیه و تحلیل و مقایسه درس به درس از نظر قبولی و میانگین نمرات و رتبه‌بندی مدارس به صورت درس به درس و پایه به پایه برای مقطع متوسطه نظری و فنی صورت گرفته است، گفت:‌ جلسه تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات این مقطع نیز با حضور مدیران و معاونین آموزشی مدارس و  رئیس گروه متوسطه نظری استان برگزار شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی کلاس‌های جبرانی برای مقطع فنی نظری و فنی خاطرنشان کرد: برنامه بازدید از مدارس متوسطه نظری در زمینه روند اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی برای نیمه نخست ماه جاری طراحی شده است.

حیدری به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کنکور سراسری اشاره و عنوان داشت: اجرای کارگاه‌های اولیای دانش‌آموزان پایه چهارم متوسطه با هدف آشنایی راهکارهای کمک به فرزندان در مسیر کنکور طراحی شده است.

وی افزود: ارسال شیوه‌نامه اجرای کلاس‌های کنکور و تقویتی به مدارس و همچنین برگزاری جلسه توجیهی اولیای دانش‌آموزان سال چهارم متوسطه به صورت مشترک در چهار مرحله برای مدارس از دیگر اقدام‌های صورت گرفته است.

انتهای پیام/73001/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول