اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس مدیریت بحران گلستان:

رویکرد آموزش در کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی فرهنگ‎سازی است

خبرگزاری فارس: یک مدرس مدیریت بحران استان گلستان گفت: رویکرد و جهت‎گیری آموزش در کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران، فرهنگ‎سازی و ایجاد آمادگی برای عموم افراد جامعه در مراحل چهارگانه این مدیریت است.

رویکرد آموزش در کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی فرهنگ‎سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید علیرضا حسینی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان اظهار داشت: رسانه‎ها مهم‌ترین ابزار برای ترویج آموزش و فرهنگ‎سازی در جامعه به شمار می‎روند که مهم‌ترین، گسترده‎ترین و تاثیرگذارترین آن صدا و سیما است.

به گفته وی برنامه‎ریزی آموزشی برای تقویت رسانه‎ها، ترویج فرهنگ عمومی مدیریت بلایای طبیعی و واکنش آگاهانه مردم نسبت به رخدادهای طبیعی با استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‎رسانی از جمله موضوعاتی است که کارگروه می‎تواند برای آن برنامه‎ریزی کند.

تاکید بر برگزاری جلسات هم‎اندیشی بین رسانه‎ها و دستگاه‎های اجرایی

مدرس مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط نزدیک‎تر رسانه‎ها با دستگاه‎های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران، برگزاری جلسات هم‎اندیشی و برنامه‎های آموزشی برای تقویت همکاری و تعامل نزدیک‎تر بین آنان می‎تواند از دیگر برنامه‎هایی باشد که کارگروه پیگیر آن است.

عضو، ناظر و نماینده مدیریت بحران در کارگروه آموزش آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان تصریح کرد: امکان تحقق موارد یاد شده در زمان کوتاه‌مدت امکان‎پذیر نیست، بلکه این موضوع نیازمند اراده، برنامه‎ریزی و همکاری تمامی دستگاه‎های اجرایی و نهادهای اطلاع‎رسانی مرتبط با موضوع است.

حسینی با تشکر از نگاه ویژه و کاربردی مدیرکل صدا و سیمای استان به عنوان رئیس کارگروه به موضوع مدیریت بحران تصریح کرد: این نگاه مثبت و فرابخشی، توام با برگزاری منظم جلسات کارگروه می‎تواند در تحقق اهداف این کارگروه منطبق با وظایف قانونی آن تاثیرگذار باشد.

قلمرو رسانه تنها به رسانه‎های خبری محدود نمی‎شود

وی خاطرنشان کرد: قلمرو تعریف رسانه تنها به رسانه‎های صرفاً خبری محدود نمی‎شود، چنانچه برخی تشکیلات و نهادهایی وجود دارند که چون رسانه‎ها تاثیرگذار و نفش‎آفرین هستند.

این مدرس بحران در موضوع رسانه یادآور شد: با شناسایی دیگر ظرفیت‎های رسانه‎ای استان می‎توان ضریب نفوذپذیری موضوعات فرهنگی و علمی مرتبط با موضوع مدیریت بحران را در جامعه دو چندان کرد.

تدریس قانون مدیریت بحران و جایگاه رسانه در مدیریت بحران برای اعضای کارگروه

حسینی با تاکید بر آشنایی اعضای کارگروه با قانون مدیریت بحران استان افزود: تلاش می‎کنیم تا در جلسه آینده این کارگروه، قانون و آیین‎نامه اجرایی تدریس شود تا اعضا نسبت به جایگاه قانونی مدیریت بحران آشنایی بیشتری کسب کنند.

وی ادامه داد: موضوع آموزشی جایگاه رسانه در مدیریت بحران از دیگر مباحثی است که به عنوان یک موضوع کابردی در دیگر جلسات این کارگروه ارائه می‎شود.

پیگیری مجوزهای آموزشی موردنیاز در کارگروه تحول اداری استان

مسوول روابط عمومی و آموزش مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به درخواست مجوز دوره‎های آموزشی مورد نیاز مدیریت بحران توسط این اداره کل اذعان داشت: علاوه بر درخواست مجوز دوره آموزشی «نقش رسانه‎ها در مدیریت بحران» که در اوایل سال‌جاری انجام گرفته، مدیریت بحران در صورت نیاز و ارائه سرفصل، مجوزهای آموزشی مورد نیازکارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی را در کارگروه تحول اداری استان مورد پیگیری قرار می‎دهد.

حسینی در پایان متذکر شد: در پی آن هستیم تا در سال آینده همایشی تحت عنوان رسانه و مدیریت بحران در استان برگزار شود که البته در مورد سطح این همایش کارگروه باید تصمیم‎گیری کند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول