اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجم اسفند ماه

پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی همدان مشخص می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی همدان در پنجم اسفندماه خبر داد.

پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی همدان مشخص می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری‌مؤید ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شاغل در دستگاه‌های اجرایی که در آزمون استخدامی سال گذشته شرکت کردند، اظهار کرد: 600 نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون برای مصاحبه به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: 300 نفر از این افراد پس از مصاحبه تأئید و پس از انجام گزینش 200 نفر از این تعداد در دستگاه‌های اجرایی مشغول به فعالیت می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان ادامه داد: در 26 خرداد ماه سال گذشته 7 هزار و 272 نفر در آزمون عمومی شرکت کردند که برای 391 نفر از این تعداد مجوز استخدام دریافت شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شرکت‌کنندگان در این آزمون، 205 سهمیه هم از فرزندان شهدا، آزادگان، همسران شهدا و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد که با اولویت از درصد بالا به پائین استخدام خواهند شد.

مطهری خاطرنشان کرد: این افراد نیز در 20 دستگاه اجرایی و 108 رشته شغلی باهم در آزمون رقابت کردند که در حال حاضر سه برابر سهمیه استخدامی اعلام شده و ما این سه برابر ظرفیت را به دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم.

به گفته وی، دستگاه‌های مربوطه پس از مصاحبه از متقاضیان، 1.5 برابر ظرفیت پذیرفته شده را گزینش می‌کند به طوری که 391 نفر در گزینش تأئید شده و به دستگاه‌ها معرفی می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با بیان اینکه 49 پست نتوانسته حدنصاب نمره را کسب کند، افزود: ما در دستگاه‌های اجرایی که از سه برابر ظرفیت به مصاحبه می‌روند، باید نسبت 80 به 20 را برقرار کنند به نحوی که 80 درصد استخدامی به آزمون و 20 درصد به مصاحبه اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: پنجم اسفندماه تمام افرادی که در آزمون 26 خرداد سال قبل شرکت کردند، می‌توانند اسامی و نمره خود را در سایت کارمند ایران مشاهده کنند.

مطهری اضافه کرد: اسامی کسانی که سه برابر ظرفیت در آزمون استخدامی قبول شدند نیز در سایت استانداری همدان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: مجوز استخدام 360 نفر در هفت دستگاه اجرایی شامل امور آب، شرکت توزیع برق باختر، گاز عسلویه، جهاد کشاورزی، کتابخانه عمومی، امور مالیاتی و بانک توسعه و تعاون دریافت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان بیان داشت: طبق بند «و» ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه کشور باید ایثارگرانی که به صورت قراردادی در دستگاه‌های اجرایی مشغول به فعالیت هستند باید تبدیل وضعیت شوند.

مطهری‌مؤید افزود: بر این اساس 82 ایثارگر فعال در بدنه دستگاه‌های اجرایی این استان شناسایی شدند که این تعداد ایثارگر تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی در خصوص «طرح مهرآفرین» اظهار داشت: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری، از سال 89 اقدام به تهیه لیست پست‌های بلاتصدی و شمار کارمندان شاغل در دستگاه بر حسب جنسیت، میزان تحصیلات و سابقه فعالیت در استان‌ها کرده است.

وی بیان کرد: پست‌های بلاتصدی همدان نسبت به سایر استان‌ها کم بوده ولی با این وجود سهمیه استخدام 700 نیرو به استان داده شد که طبق رایزنی‌های صورت گرفته این رقم به یک هزار و 236 نفر افزایش یافت.

وی در پایان با بیان اینکه نمایندگان استان همدان در مجلس مجوز استخدام 600 نیرو علاوه بر رقم تأیید شده را دریافت کردند، افزود: این 600 نفر تنها در صورت وجود پست خالی و تأمین ردیف اعتباری در دستگاه‌ها جذب می‌شوند.

انتهای پیام/89003/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول