اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش فارس:

آموزشیاران سوادآموزی فارس استخدام پیمانی شدند

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، از تبدیل وضعیت استخدامی و پیمانی شدن یک‌هزار و 406 آموزشیار سوادآموزی استان فارس خبر داد.

آموزشیاران سوادآموزی فارس استخدام پیمانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حسین دانشور در گردهمایی مسئولان سوادآموزی شهرستان‌های این استان گفت: با پیگیری‌های معاون پیشین سوادآموزی  و حوزه ستادی معاونت سوادآموزی و در جلسه‌ای که با معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی برگزار شد، وضعیت استخدامی تمام آموزشیاران سوادآموزی در استان فارس مشخص و به پیمانی تبدیل شد.

این مسئول مهم‌ترین دغدغه سوادآموزان را استخدام برشمرد و خاطرنشان کرد: این مهم اکنون تحقق یافته و مراحل استخدام آنها در حال طی سلسله مراتب اداری است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از صدور احکام این آموزشیاران توسط امور اداری اداره‌های آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: با بررسی و پیگیری‌های مسئولان سوادآموزی، مشخص شد که تمام احکام صادر شده و مراحل نهایی تکمیل پرونده را طی می‌کند.

دانشور، در مورد ادامه فعالیت آموزشیاران سوادآموزی پس از تبدیل وضعیت استخدامی آنها نیز ابراز داشت: تمام آموزشیاران سوادآموزی موظف به فعالیت در کلاس‌های سوادآموزی که ثبت کرده‌اند، هستند و پیمانی شدن آنها نباید اختلالی در کلاس‌های آنان به وجود آورد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با مشخص شدن وضعیت آموزشیاران استان فارس، بتوانیم بدون هیچ‌گونه محدودیتی با استفاده از طرح باسواد کردن فرد به فرد را برای ریشه‌کنی بی‌سوادی اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده شش درصد جمعیت استان فارس را بی‌سوادان تشکیل می‌دهند و بنابر برنامه زمان‌بندی باید بتوانیم با استفاده از تشکل‌های مردم‌نهاد و آموزگاران مدارس غیرانتفاعی و افراد تحصیل‌کرده جامعه با بهره‌گیری از روش فرد به فرد، آمار بی‌سوادی را در این استان کاهش دهیم و در نهایت ریشه‌کن کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود در مورد همکاری افراد در طرح فرد به فرد و دریافت حق‌الزحمه گفت: افراد می‌توانند پس از شناسایی و معرفی بی‌سوادان در قبال باسواد کردن آنان، به ازای هر نفر دستمزدی بالغ بر 400 هزار تومان دریافت کنند و در این زمینه بدون هیچ محدودیتی افراد را جذب می‌کنیم.

دانشور، همچنین از اعطای امتیاز به آموزشیارانی که علاوه بر آموزش در کلاس‌های روزانه، فعالیت دیگری در کلاس‌های سوادآموزی انجام می‌دهند خبر داد و افزود: با رایزنی صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش مقرر شد برای این افراد امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا بتوانند با انگیزه بیشتری در امر مقابله با بی‌سوادی تلاش کنند.

به گزارش فارس، در پی اجرای طرح سوادآموزی فرد به فرد که در راستای استفاده از توان مردمی برای مبارزه با بی‌سوادی انجام شد، نگرانی‌هایی در مورد آینده شغلی نزد برخی آموزشیاران سوادآموزی ایجاد شده بود.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول