اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حفظ انسجام خانواده

طرح «مداخله در خانواده» در تویسرکان در حال اجرا است

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی تویسرکان گفت: طرح مداخله در خانواده با هدف حفظ انسجام بنیان خانواده در تویسرکان در حال اجرا است.

طرح «مداخله در خانواده» در تویسرکان در حال اجرا است

اردشیر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، خانواده را اساس ترقی و پیشرفت هر جامعه دانست و اظهار کرد: ضمانت موفقیت یک ملت مستلزم استحکام بنیان خانواده و موفق بودن اعضای این کانون بنیانی در تمام فراز و نشیب‌ها و برهه‌های زندگی در عرصه اجتماع است.

وی کسب بصیرت و آگاهی در همه حوزه‌ها را یک نیاز ضروری دانست و ابراز کرد: ارتقای سطح دانش، آگاهی و شناخت خانواده و اجتماع نسبت به آسیب‌های فردی و جمعی گامی بسیار ارزشمند در کاهش نرخ ناهنجاری‌های اجتماعی قلمداد می‌‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان تویسرکان خانواده را ملاک دانست و بیان کرد: تقویت بنیان خانواده با جاری‌سازی آموزه‌های دینی در تمام زوایای امور، کانون خانه مأمنی امن برای بالندگی و رشد انسان می‌شود.

وی از اجرای طرح مداخله در خانواده با هدف کاهش نرخ ضریب طلاق در تویسرکان خبر داد و افزود: بهزیستی با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و مجرب زوج‌های متقاضی طلاق را در راستای رفع اختلافات خانوادگی و یا در زمینه‌های سازش به منظور انسجام خانواده مهیا کرده است.

فتحی تصریح کرد: طرح مداخله در خانواده با به‌کارگیری اصول علمی خانواده‌درمانی، مشاوره حقوقی، روان‌درمانی، روان‌شناسی، مشاوره، مددکاری اجتماعی، درمان روانپزشکی به بررسی اختلالات و مشکلات زوج‌های متقاضی طلاق در ابعاد گوناگون می‌پردازد و برای سازش، حفظ و انسجام خانواده بسترسازی می‌کند.

وی اضافه کرد: در صورتی که طلاق آخرین راه برای زوجین باشد راهکارها و توصیه‌های مشاوره‌ای به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق در رابطه و نحوه ارتباط درست با فرزند و تداوم ارتباط والدین با کودکان ارائه می‌شود.

رئیس بهزیستی تویسرکان در خصوص گروه‌های هدف در این طرح، گفت: زوج‌های متقاضی طلاق که به یکی از مراکز کاهش طلاق، دادگستری، مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی مراجعه کنند و یا به صورت خودمعرف و یا معرفی از دیگر سازمان‌ها و بخش‌ها مراجعه کنند به آنها به عنوان جامعه هدف خدمات دهی می‌شود.

وی هدف اصلی این طرح را تلاش برای حفظ و تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و تصریح کرد: کاهش وقوع طلاق از طریق ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق، شناسایی و حل مسائل خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق از اهداف تعریف شده مهم طرح مداخله در خانواده محسوب می‌شود.

فتحی اضافه کرد: کاهش تنش و استرس‌های پس از طلاق با هدف متعادل‌ کردن شرایط عاطفی و روانی پس از طلاق از مشخصه‌های هدفمند این طرح با تلاش متخصصان امر است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این مهم در یک تعامل و همگرایی دستگاه‌های بهزیستی و دادگستری است، اظهار کرد: این برنامه در اتخاذ تصمیم درست و صادر کردن حکم لازم به قضات دادگاه‌های خانواده کمک زیادی می‌کند.

رئیس بهزیستی شهرستان تویسرکان شناخت عوامل مؤثر در طلاق را یکی از اهداف برنامه خواند و افزود: شناسایی عوامل کلیدی و زیرساختی در شکل‌پذیری انجام عمل طلاق راهکاری برای طراحی و تدوین برنامه‌‌های لازم در راستای آگاه‌سازی جامعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مدت یک ماه طرح مداخله در خانواده در تویسرکان در حال اجراست، متذکر شد: با همت فعالان عرصه خدمات‌دهی بهزیستی در قالب یک تیم متشکل از مددکار اجتماعی، مشاوره حقوقی و روانشاسی و... از شش زوج معرفی شده، مشکل دو زوج رفع و با هم سازش کردند.

انتهای پیام/89010/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول