اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد

عضویت 80 هزار نفر در انجمن‌های حمایت‌ از مصرف‌کنندگان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: 80 هزار نفر در سطح کشور عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هستند.

عضویت 80 هزار نفر در انجمن‌های حمایت‌ از مصرف‌کنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید جواد تقوی بعد از ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره تقدیر از واحدهای تولیدی و خدماتی برتر و حامی حقوق مصرف‌کنندگان استان فارس اظهار داشت: حمایت از مصرف‌کننده قانون بوده و در این زمینه به دلیل گستردگی واحدهای صنفی و خدماتی نیاز است که تشکل‌های مردمی به یاری سازمان‌های نظارتی بیایند.

این مسئول اقتصادی تصریح کرد: انجمن‌ها گزارش‌های خود را در مورد تخلف‌ها به تعزیرات ارائه می‌کنند و اگر چه زمان بسیاری از تشکیل آنها نمی‌گذرد منشا خدمات فراوان بوده‌اند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: افزایش جرائم در مورد تخلفات عرضه کالا، اثربخشی فعالیت انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کننده را در پی دارد.

وی بیان داشت: انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده موارد تخلف را در قالب پرونده به سازمان تعزیرات ارائه می‌دهند.

این مسئول افزود: در این زمینه با افزایش میزان برخی جرائم می‌توان اثربخشی و بازدارندگی فعالیت این‌گونه انجمن‌ها را بیشتر کرد.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه تشکیل شده‌اند و در بحث تورم‌یابی نیز اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در برخی موارد تغییر قیمت یک کالا به سبب گران شدن دستمزد کارگران، نرخ حامل‌های انرِژی و... گریزناپذیر است.

وی اضافه کرد: انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان پایه کارشناسی قیمت را بر اساس مستندات محاسبه کرده و قانونی یا غیرقانونی بودن افزایش قیمت را اعلام می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکز سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بر روی کالاهای اساسی است.

به گفته وی، در استان‌ها نیز آموزش‌های لازم برای محاسبه نرخ قیمت مصرف‌کننده به انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده داده شده و در مورد کالاها یا شرکت‌هایی که گستره ملی نداشته باشند امکان تصمیم‌گیری محلی وجود دارد.

به گزارش فارس، دومین جشنواره تقدیر از واحدهای تولیدی و خدماتی برتر و حامی حقوق مصرف‌کنندگان تا ساعاتی دیگر در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول